Statistika

Materiál byl publikován 12. 10. 2010 a od té doby byl 18512× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 2/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 4,
počet hodnocení: 1.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 zatím nikdo hodnocení: 4 1 uživatel hodnocení: 3 zatím nikdo hodnocení: 2 zatím nikdo hodnocení: 1 zatím nikdo
 
Doporučit materiál

Jak citovat

VÁVROVÁ, Kamila. Závěrečná práce z českého jazyka pro 5. ročník. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 12. 10. 2010, [cit. 2017-12-17]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/zaverecna-prace-z-ceskeho-jazyka-pro-5-rocnik.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 53917
Anotace

Závěrečná písemná práce z českého jazyka zahrnující učivo pátého ročníku. Základem je práce s textem.

Autor

Mgr. Kamila Vávrová (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

odlišuje větu jednoduchou a souvětí, vhodně změní větu jednoduchou v souvětídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

práce s textem, základní skladební dvojice, slovní druh, přímá řeč, věta hlavní, věta vedlejší, věta jednoduchá, souvětí

Druh učebního materiálu Test
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň – druhé období
Typická věková skupina 10 - 12 let
Celková velikost 84,92 kB
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledZávěrečná práce z českého jazyka pro 5..docPracovní listDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word61,95 kB
stáhnoutNáhledZávěrečná práce z českého jazyka pro 5..odtPracovní listOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument22,97 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Ondřej Hausenblas
vloženo: 12. 10. 2010, 21:05:14

Moc se mi líbí, že tu je známý a oblíbený text, a že se úlohy vztahují k ucelenému úryvku. To jistě dětem pomáhá, nejen motivačně, ale i v porozumění. Když mají vhlédnout do syntaktické stavby, potřebují rozumět obsahu. Myslím, že páťáci by mohli (v závěru roku jistě) už být žádáni o víc – některé úlohy jsou určitě jen pro zjištění toho, jaký výkon podá ten nejslabší, například ta „Jak se jmenuje postava, která mluví hovorovým jazykem…“ Ale možná se tu žák zasekne, protože nezná výraz „hovorový jazyk“ a tak ani nemůže identifikovat postavu Hagrida. Bylo tohle cílem testu? Ten termín? (Pak by měl být od paní učitelky použit správně! Hovorová čeština je už půl století termín pro spisovnou mluvenou češtinu. Hagrid mluví buď nespisovně, nebo snad obecnou češtinou. Dětem na termínu nezáleží, ale když na něm záleží učiteli a testuje je z toho, měl by dodržet terminologii, kterou asi po žácích za pár let budou žádat jejich učitelé na 2. a 3. stupni. Já bych radil i jim, ať ji nevymáhají, a spíš naučí děti lišit mezi mluvením kultivovaným a nekultivovaným. Hagrid coby obr je málo kultivovaný, ale přesto je poctivý, upřímný, statečný… A jazyk překladu to pěkně vystihl.) Podíval jsem se na tento DUM proto, že se jmenuje „Závěrečná práce“ – očekával jsem nějaký soustavný výkon žáka – nějaké jeho samostatné a déle trvající zpracování určitého problému či zajímavosti, třeba z dvou tří stran. Práci by zpracovával třeba týden. Textík od Rowlingové by páťák mohl nějak vysvětlit: jaké postoje tam kdo měl, nebo z čeho je vidět jeho povaha (čtení s pochopením smyslu, opřené o doklady v textu i ve zkušenosti čtenáře), pak by ho mohl nějak přepracovat (v tom by ukázal své gramatické a lexikální vybavení znalostmi i dovednostmi, například podat tu scénku z pohledu vlkodlaka), a pak třebas porovnat tenhle úryvek s nějakým obdobným rozhovorem postav v jiné knize (to by se muselo dobře vybrat…) Takto mi to připadá spíše jako závěrečný test. Chápu, že to asi odpovídá tomu, jak jsme děti vyučovali. Kdyby měly přepracovat úryvek na „vlkodlakovsko“, byli bychom je museli učit takovým úpravám textů. Ale možná se tomu tihle žáci učili, a jenom forma testu ty získané dovednosti nevyužívá?

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.