Materiál do výuky

Oběd plný zvířat

12. 8. 2010 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lenka Mikulášová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Žáci doplňují do textu vhodná slova (názvy zvířat) a z písmen, která jsou u nich připsána, sestaví tajenku – téma hodiny. K tomuto tématu se pak vztahují další úkoly.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Zadání
112.5 kB
Dokument
Oběd plný zvířat – zadání.doc
Řešení
78 kB
Dokument
Oběd plný zvířat – řešení.doc
Zadání
33.54 kB
Dokument
Oběd plný zvířat – zadání.odt
Řešení
34.31 kB
Dokument
Oběd plný zvířat – řešení.odt

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Výukový materiál „Oběd plný zvířat“ se zaměřuje na frazeologii, slovní druhy a rozvoj psaní. Využívá hravou práci s textem – žáci doplňují názvy zvířat do příběhu, z písmen skládají tajenku a navazují činností, která směřuje k psaní popisu pracovního postupu. Tento přístup rozvíjí čtenářskou gramotnost, práci s významem slov, jazykové vyjadřování i tvořivost.

Materiál podporuje práci ve dvojicích i ve skupinách a využívá aktivizační metody – doplňování, sdílení, diskuzi, porovnávání řešení či práci s chybou. Žáci rozvíjejí spolupráci, komunikaci i sebehodnocení.

Součástí materiálu je řešení a metodika pro učitele. Výrazný je mezipředmětový přesah: v přírodopise a výchově ke zdraví lze navázat tématy výživy a vaření, ve výtvarné výchově ilustrací frazémů, v informatice tvorbou digitálního receptu či infografiky, v občanské výchově sdílením rodinných zvyklostí a v matematice výpočtem surovin.

Jde o moderní a inspirativní zdroj, který podporuje propojení jazykového, čtenářského a tvořivého učení.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

RVP do 2024

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.