Materiály do výuky základní vzdělávání Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Věra Čáslavská
Materiál do výuky

Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Věra Čáslavská

25. 7. 2025
Autor
ČT edu
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Nejslavnější gymnastka a česká sportovkyně všech dob v životní roli olympijské vítězky. Čtyři cvičení Věry Čáslavské na letních olympijských hrách v Mexiku s původním komentářem z roku 1968 doplňuje také nezapomenutelné gesto protestu proti okupaci Československa při slavnostním ceremoniálu. Pořad má za cíl seznámit žáky s výjimečnou sportovkyní a pomoci jim porozumět tomu, které vlastnosti ji činí výjimečnou. Vede k zamyšlení, kdo je výjimečný sportovec. K videu jsou vypracované pracovní listy a metodický popis vedení hodiny, týkají se také dalších sportovců. Přínosem může být závěrečná diskuze o motivaci k dosažení vlastních cílů.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
56.82 kB
Dokument
letni-pribehy.docx
Pracovní list
47.66 kB
Dokument
pribehy-olympioniku.docx
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Téma vede ke kompetenci zohledňovat vzájemnou propojenost jevů, situací a výzev v okolním světě z politických hledisek. Video lze pouštět po jednotlivých částech. Je vhodné, aby učitel doplnil informace o situaci, která v této době v ČR panovala, aby žáci pochopili daleký dosah uznání vítězství české sportovkyně.

Přínosem ke Klíčové kompetenci k občanství a udržitelnosti – Zohledňuje vzájemnou propojenost jevů – může být závěrečná diskuze o motivaci k dosažení vlastních cílů. Závěrečná reflexe by měla směřovat k individuálnímu zamyšlení a popisu, které vlastnosti bych chtěl rozvíjet, a k vlastní motivaci k dosahování cílů. Tato reflexe by měla aktivizovat žáky k zamýšlení se nad směrováním a plánováním příležitostí pro vlastní kariérový rozvoj.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.