Materiály do výuky základní vzdělávání Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Věra Čáslavská
Materiál do výuky

Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Věra Čáslavská

25. 7. 2025
Autor
ČT edu
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Nejslavnější gymnastka a česká sportovkyně všech dob v životní roli olympijské vítězky. Čtyři cvičení Věry Čáslavské na letních olympijských hrách v Mexiku s původním komentářem z roku 1968 doplňuje také nezapomenutelné gesto protestu proti okupaci Československa při slavnostním ceremoniálu. Pořad má za cíl seznámit žáky s výjimečnou sportovkyní a pomoci jim porozumět tomu, které vlastnosti ji činí výjimečnou. Vede k zamyšlení, kdo je výjimečný sportovec. K videu jsou vypracované pracovní listy a metodický popis vedení hodiny, týkají se také dalších sportovců. Přínosem může být závěrečná diskuze o motivaci k dosažení vlastních cílů.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
56.82 kB
Dokument
letni-pribehy.docx
Pracovní list
47.66 kB
Dokument
pribehy-olympioniku.docx
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Téma vede ke kompetenci zohledňovat vzájemnou propojenost jevů, situací a výzev v okolním světě z politických hledisek. Video lze pouštět po jednotlivých částech. Je vhodné, aby učitel doplnil informace o situaci, která v této době v ČR panovala, aby žáci pochopili daleký dosah uznání vítězství české sportovkyně.

Přínosem ke Klíčové kompetenci k občanství a udržitelnosti – Zohledňuje vzájemnou propojenost jevů – může být závěrečná diskuze o motivaci k dosažení vlastních cílů. Závěrečná reflexe by měla směřovat k individuálnímu zamyšlení a popisu, které vlastnosti bych chtěl rozvíjet, a k vlastní motivaci k dosahování cílů. Tato reflexe by měla aktivizovat žáky k zamýšlení se nad směrováním a plánováním příležitostí pro vlastní kariérový rozvoj.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo