Materiály do výuky základní vzdělávání Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Emil a Dana Zátopkovi
Materiál do výuky

Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Emil a Dana Zátopkovi

25. 7. 2025
Autor
ČT edu
Spoluautor
Andrea Tláskalová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Video má za cíl seznámit žáky s výjimečnými sportovci a pomoci jim porozumět tomu, které vlastnosti je činí výjimečnými. Vede k zamyšlení, kdo je výjimečný sportovec. Emil a Dana Zátopkovi se svými sportovními úspěchy stali inspirací pro mnoho sportovců i širokou veřejnost. K tématu je přiložený pracovní list a metodický popis vedení hodiny.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
113.32 kB
Dokument
vyjimecni-sportovci-md.docx
Pracovní list
905.52 kB
Dokument
vyjimecni-sportovci-prvni-stupen-pl_(1).docx
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Toto video může pomoci žákům poznávat život Emila a Dany Zátopkových, jejich zájmy, schopnosti a hodnoty, na základě vlastní zkušenosti debatovat o své budoucnosti (životní cesta, vize, plány). Práce je vhodná nejprve ve skupinách, kdy je zadáním brainstorming a společný zápis, co si o Emilovi a Daně Zátopkové pamatují. Přínosem k rozvíjení Klíčové kompetence – Poznává jedinečnost vlastní osobnosti – může být závěrečná diskuze o motivaci k dosažení vlastních cílů. Závěrečná reflexe by tak měla směřovat k individuálnímu zamyšlení a popisu, které vlastnosti bych chtěl rozvíjet, a k vlastní motivaci k dosahování cílů. Navazující aktivitou může být popsat vlastními slovy své vlastnosti, temperament i výrazné rysy osobnosti. Na základě svých zkušeností žák identifikuje své silné a slabé stránky. Popíše své zájmy. Stanovuje si jednoduché cíle pro rozvoj svých silných i slabých stránek. Identifikuje své zájmy, cíle a hodnoty a používá je k určení směru svého osobního růstu (vrůstání do společnosti).

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.