Materiály do výuky základní vzdělávání Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Emil a Dana Zátopkovi
Materiál do výuky

Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Emil a Dana Zátopkovi

25. 7. 2025
Autor
ČT edu
Spoluautor
Andrea Tláskalová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Video má za cíl seznámit žáky s výjimečnými sportovci a pomoci jim porozumět tomu, které vlastnosti je činí výjimečnými. Vede k zamyšlení, kdo je výjimečný sportovec. Emil a Dana Zátopkovi se svými sportovními úspěchy stali inspirací pro mnoho sportovců i širokou veřejnost. K tématu je přiložený pracovní list a metodický popis vedení hodiny.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
113.32 kB
Dokument
vyjimecni-sportovci-md.docx
Pracovní list
905.52 kB
Dokument
vyjimecni-sportovci-prvni-stupen-pl_(1).docx
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Toto video může pomoci žákům poznávat život Emila a Dany Zátopkových, jejich zájmy, schopnosti a hodnoty, na základě vlastní zkušenosti debatovat o své budoucnosti (životní cesta, vize, plány). Práce je vhodná nejprve ve skupinách, kdy je zadáním brainstorming a společný zápis, co si o Emilovi a Daně Zátopkové pamatují. Přínosem k rozvíjení Klíčové kompetence – Poznává jedinečnost vlastní osobnosti – může být závěrečná diskuze o motivaci k dosažení vlastních cílů. Závěrečná reflexe by tak měla směřovat k individuálnímu zamyšlení a popisu, které vlastnosti bych chtěl rozvíjet, a k vlastní motivaci k dosahování cílů. Navazující aktivitou může být popsat vlastními slovy své vlastnosti, temperament i výrazné rysy osobnosti. Na základě svých zkušeností žák identifikuje své silné a slabé stránky. Popíše své zájmy. Stanovuje si jednoduché cíle pro rozvoj svých silných i slabých stránek. Identifikuje své zájmy, cíle a hodnoty a používá je k určení směru svého osobního růstu (vrůstání do společnosti).

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo