Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.
Toto video může pomoci žákům poznávat život Emila a Dany Zátopkových, jejich zájmy, schopnosti a hodnoty, na základě vlastní zkušenosti debatovat o své budoucnosti (životní cesta, vize, plány). Práce je vhodná nejprve ve skupinách, kdy je zadáním brainstorming a společný zápis, co si o Emilovi a Daně Zátopkové pamatují. Přínosem k rozvíjení Klíčové kompetence – Poznává jedinečnost vlastní osobnosti – může být závěrečná diskuze o motivaci k dosažení vlastních cílů. Závěrečná reflexe by tak měla směřovat k individuálnímu zamyšlení a popisu, které vlastnosti bych chtěl rozvíjet, a k vlastní motivaci k dosahování cílů. Navazující aktivitou může být popsat vlastními slovy své vlastnosti, temperament i výrazné rysy osobnosti. Na základě svých zkušeností žák identifikuje své silné a slabé stránky. Popíše své zájmy. Stanovuje si jednoduché cíle pro rozvoj svých silných i slabých stránek. Identifikuje své zájmy, cíle a hodnoty a používá je k určení směru svého osobního růstu (vrůstání do společnosti).
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025