Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.
Toto video může pomoci žákům poznávat život Emila a Dany Zátopkových, jejich zájmy, schopnosti a hodnoty, na základě vlastní zkušenosti debatovat o své budoucnosti (životní cesta, vize, plány). Práce je vhodná nejprve ve skupinách, kdy je zadáním brainstorming a společný zápis, co si o Emilovi a Daně Zátopkové pamatují. Přínosem k rozvíjení Klíčové kompetence – Poznává jedinečnost vlastní osobnosti – může být závěrečná diskuze o motivaci k dosažení vlastních cílů. Závěrečná reflexe by tak měla směřovat k individuálnímu zamyšlení a popisu, které vlastnosti bych chtěl rozvíjet, a k vlastní motivaci k dosahování cílů. Navazující aktivitou může být popsat vlastními slovy své vlastnosti, temperament i výrazné rysy osobnosti. Na základě svých zkušeností žák identifikuje své silné a slabé stránky. Popíše své zájmy. Stanovuje si jednoduché cíle pro rozvoj svých silných i slabých stránek. Identifikuje své zájmy, cíle a hodnoty a používá je k určení směru svého osobního růstu (vrůstání do společnosti).
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Národní pedagogický institut České republiky © 2025