Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Žák si na základě videa všímá svého prožívání v běžných i náročných situacích a zamýšlí se, jak lze předcházet stresu. Pro upevnění klíčové kompetence pojmenovávání vlastní potřeby k dosažení vlastní pohody mohou žáci vypracovat myšlenkovou mapu, co vše jim při stresu pomáhá mít nadhled nad problémy (vlastní wellbeing). Popřípadě kreslí obrázek, jak dělají činnost, u které prokazují svoji vytrvalost. Ve zpětné reflexi učitel shrne klíčové body diskuse a zdůrazní důležité vlastnosti, jako jsou odhodlání, disciplína, vytrvalost. Učitel vytváří situace a prostředí, ve kterých mají žáci příležitost poznávat sami sebe a rozvíjet sebeuvědomění. K tématu je přiložený pracovní list a metodický popis vedení hodiny.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025