Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Žák si na základě videa všímá svého prožívání v běžných i náročných situacích a zamýšlí se, jak lze předcházet stresu. Pro upevnění klíčové kompetence pojmenovávání vlastní potřeby k dosažení vlastní pohody mohou žáci vypracovat myšlenkovou mapu, co vše jim při stresu pomáhá mít nadhled nad problémy (vlastní wellbeing). Popřípadě kreslí obrázek, jak dělají činnost, u které prokazují svoji vytrvalost. Ve zpětné reflexi učitel shrne klíčové body diskuse a zdůrazní důležité vlastnosti, jako jsou odhodlání, disciplína, vytrvalost. Učitel vytváří situace a prostředí, ve kterých mají žáci příležitost poznávat sami sebe a rozvíjet sebeuvědomění. K tématu je přiložený pracovní list a metodický popis vedení hodiny.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Národní pedagogický institut České republiky © 2025