Materiály do výuky základní vzdělávání Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Barbora Špotáková
Materiál do výuky

Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Barbora Špotáková

29. 7. 2025
Autor
ČT edu
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Video má za cíl seznámit žáky se zlatou medailistkou na olympijských hrách Barborou Špotákovou. Vede k zamyšlení, kdo je výjimečný sportovec. K tématu je přiložený pracovní list a metodický popis vedení hodiny.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
113.32 kB
Dokument
vyjimecni-sportovci-md.docx
Pracovní list
905.52 kB
Dokument
vyjimecni-sportovci-prvni-stupen-pl_(1).docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Žák si na základě videa všímá svého prožívání v běžných i náročných situacích a zamýšlí se, jak lze předcházet stresu. Pro upevnění klíčové kompetence pojmenovávání vlastní potřeby k dosažení vlastní pohody mohou žáci vypracovat myšlenkovou mapu, co vše jim při stresu pomáhá mít nadhled nad problémy (vlastní wellbeing). Popřípadě kreslí obrázek, jak dělají činnost, u které prokazují svoji vytrvalost. Ve zpětné reflexi učitel shrne klíčové body diskuse a zdůrazní důležité vlastnosti, jako jsou odhodlání, disciplína, vytrvalost. Učitel vytváří situace a prostředí, ve kterých mají žáci příležitost poznávat sami sebe a rozvíjet sebeuvědomění. K tématu je přiložený pracovní list a metodický popis vedení hodiny.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.