Materiály do výuky základní vzdělávání Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Miroslava Knapková
Materiál do výuky

Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Miroslava Knapková

25. 7. 2025
Autor
ČT edu
Spoluautor
Andrea Tláskalová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Video přibližuje sportovní osobnost, veslařku na skifu a olympijskou vítězku Miroslavu Knapkovou. Pořad má za cíl seznámit žáky s výjimečnými sportovci a pomoci jim porozumět tomu, které vlastnosti je činí výjimečnými. Vede k zamyšlení, kdo je výjimečný sportovec. K tématu je přiložený pracovní list a metodický popis vedení hodiny k videu, který vede k tvůrčí práci žáků, kdy mohou vytvořit plakát o svém oblíbeném sportovci.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
113.32 kB
Dokument
vyjimecni-sportovci-md.docx
Pracovní list
905.52 kB
Dokument
vyjimecni-sportovci-prvni-stupen-pl_(1).docx
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Video ukazuje život veslařky Veroniky Knápkové a je vhodné k diskuzi s žáky nad efektivními strategiemi sebeorganizace a plánování času (stanovování priorit, vytváření rozvrhu činností, nastavování reálných cílů). Pro senzibilizaci na téma je vhodný frontální brainstorming na téma vlastnosti úspěšných sportovců. Přínosem k rozvoji Klíčové kompetence – Poznává jedinečnost vlastní osobnosti – může být závěrečná diskuze o motivaci k dosažení vlastních cílů poznávání jedinečnosti vlastní osobnosti. Závěrečná reflexe by měla směřovat k individuálnímu zamyšlení a popisu, které vlastnosti bych chtěl rozvíjet, a k vlastní motivaci k dosahování cílů v návaznosti na posilování klíčové kompetence poznávání jedinečnosti vlastní osobnosti.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo