Materiály do výuky základní vzdělávání Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Miroslava Knapková
Materiál do výuky

Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem – Miroslava Knapková

25. 7. 2025
Autor
ČT edu
Spoluautor
Andrea Tláskalová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Video přibližuje sportovní osobnost, veslařku na skifu a olympijskou vítězku Miroslavu Knapkovou. Pořad má za cíl seznámit žáky s výjimečnými sportovci a pomoci jim porozumět tomu, které vlastnosti je činí výjimečnými. Vede k zamyšlení, kdo je výjimečný sportovec. K tématu je přiložený pracovní list a metodický popis vedení hodiny k videu, který vede k tvůrčí práci žáků, kdy mohou vytvořit plakát o svém oblíbeném sportovci.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
113.32 kB
Dokument
vyjimecni-sportovci-md.docx
Pracovní list
905.52 kB
Dokument
vyjimecni-sportovci-prvni-stupen-pl_(1).docx
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Video ukazuje život veslařky Veroniky Knápkové a je vhodné k diskuzi s žáky nad efektivními strategiemi sebeorganizace a plánování času (stanovování priorit, vytváření rozvrhu činností, nastavování reálných cílů). Pro senzibilizaci na téma je vhodný frontální brainstorming na téma vlastnosti úspěšných sportovců. Přínosem k rozvoji Klíčové kompetence – Poznává jedinečnost vlastní osobnosti – může být závěrečná diskuze o motivaci k dosažení vlastních cílů poznávání jedinečnosti vlastní osobnosti. Závěrečná reflexe by měla směřovat k individuálnímu zamyšlení a popisu, které vlastnosti bych chtěl rozvíjet, a k vlastní motivaci k dosahování cílů v návaznosti na posilování klíčové kompetence poznávání jedinečnosti vlastní osobnosti.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.