Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.
Senzibilizace probíhá na základě videozáznamu ankety. Následuje diskuze s žáky v kruhu na otázky: Proč člověk komunikuje? Kdo umí dobře komunikovat? Kdo toho využívá k manipulaci s druhými? Diskuze nad videem umožňuje žákům zapojit se do interakce ve třídě, rozpoznávat svůj přínos a přínos druhých ve skupinové činnosti. Rozvíjí se tak i klíčová kompetence vyrovnávat se s odlišnostmi s respektem k druhým lidem. Dva modelové příběhy ukazují na negativní modely chování a dva na pozitivní vzorový příklad jednání. Scénky je možné zadat žákům s texty, které obsahuje přiložený metodický průvodce. Aktivity odpovídají jedné vyučovací hodině. V metodice k učebnici Etická výchova je pro učitele k danému tématu poskytnutá podpora. V rámci Klíčové kompetence – vyrovnává se s odlišnostmi s respektem k druhým lidem – učitel cíleně reaguje na rizikové chování žáků a žáci sdílí své zájmy, emoce a názory s ostatními členy třídního kolektivu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025