Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.
Žáci se aktivně zapojují do interakce, učí se klíčové kompetenci rozpoznávat vlastní přínos i přínos ostatních ve skupinové spolupráci. Úvodní anketa na téma lidské komunikace podněcuje diskuzi o jejím smyslu a etických aspektech (např. zneužití komunikačních dovedností k manipulaci). Čtyři modelové příběhy ilustrují nevhodné i žádoucí formy chování. Na ně navazují dva hrané ilustrační příběhy, jejichž scénáře lze distribuovat do skupin pro snadnější nácvik respektující komunikace. Učitel ve výuce v rámci různých témat věnuje pozornost otázkám etiky a mezilidských vztahů a provází žáky diskusí o situacích, které vyžadují empatii a respekt. Žáci chápou propojení citů a chování jiných lidí, hodnotí danou situaci také z pohledu jiné osoby. Reagují na pocity a potřeby druhých, aktivně je podporují.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Národní pedagogický institut České republiky © 2025