Materiály do výuky základní vzdělávání Zprávy agenta Kixe pro výuku etické výchovy: Komunikace (pro 6.–7. ročník)
Materiál do výuky

Zprávy agenta Kixe pro výuku etické výchovy: Komunikace (pro 6.–7. ročník)

6. 8. 2025
Autor
PhDr. Pavel Motyčka, Ph.D.
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Cílem hodiny je rozvoj klíčové kompetence respektovat lidi s různými odlišnostmi. Osvojovat si respektující komunikaci s nimi v souvislosti s prosociálností. Jen tak se můžeme vyhnout případům, kdy člověk umí velmi dobře komunikovat, ale využívá toho k manipulaci s druhými. Hlavním důvodem, proč člověk komunikuje, je vzájemně se dorozumět a budovat uspokojivé mezilidské vztahy. Video je strukturováno do několika částí. K videu je vypracovaný metodický soubor, který navazuje na témata etické výchovy včetně pracovních listů, učebnice a metodiky.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
2.39 MB
PDF
metodika-k-DVO-Eticka-vychova.pdf
Pracovní list
2.15 MB
PDF
Pracovni_listy_6_rocnik_w.pdf
Pracovní list
1.46 MB
PDF
Pracovni_listy_7_rocnik_w.pdf
Vzdělávací modul
17.46 MB
PDF
Ucebnice_6-7_rocnik_w.pdf
Metodika
9.4 MB
PDF
Metodika_6-7_rocnik_w.pdf
Odkazy materiálu

Licence

Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.

Obsahuje
5x
PDF
Komentář recenzenta

Žáci se aktivně zapojují do interakce, učí se klíčové kompetenci rozpoznávat vlastní přínos i přínos ostatních ve skupinové spolupráci. Úvodní anketa na téma lidské komunikace podněcuje diskuzi o jejím smyslu a etických aspektech (např. zneužití komunikačních dovedností k manipulaci). Čtyři modelové příběhy ilustrují nevhodné i žádoucí formy chování. Na ně navazují dva hrané ilustrační příběhy, jejichž scénáře lze distribuovat do skupin pro snadnější nácvik respektující komunikace. Učitel ve výuce v rámci různých témat věnuje pozornost otázkám etiky a mezilidských vztahů a provází žáky diskusí o situacích, které vyžadují empatii a respekt. Žáci chápou propojení citů a chování jiných lidí, hodnotí danou situaci také z pohledu jiné osoby. Reagují na pocity a potřeby druhých, aktivně je podporují.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo