Materiály do výuky základní vzdělávání Zprávy agenta Kixe pro výuku etické výchovy: Komunikace (pro 6.–7. ročník)
Materiál do výuky

Zprávy agenta Kixe pro výuku etické výchovy: Komunikace (pro 6.–7. ročník)

6. 8. 2025
Autor
PhDr. Pavel Motyčka, Ph.D.
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Cílem hodiny je rozvoj klíčové kompetence respektovat lidi s různými odlišnostmi. Osvojovat si respektující komunikaci s nimi v souvislosti s prosociálností. Jen tak se můžeme vyhnout případům, kdy člověk umí velmi dobře komunikovat, ale využívá toho k manipulaci s druhými. Hlavním důvodem, proč člověk komunikuje, je vzájemně se dorozumět a budovat uspokojivé mezilidské vztahy. Video je strukturováno do několika částí. K videu je vypracovaný metodický soubor, který navazuje na témata etické výchovy včetně pracovních listů, učebnice a metodiky.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
2.39 MB
PDF
metodika-k-DVO-Eticka-vychova.pdf
Pracovní list
2.15 MB
PDF
Pracovni_listy_6_rocnik_w.pdf
Pracovní list
1.46 MB
PDF
Pracovni_listy_7_rocnik_w.pdf
Vzdělávací modul
17.46 MB
PDF
Ucebnice_6-7_rocnik_w.pdf
Metodika
9.4 MB
PDF
Metodika_6-7_rocnik_w.pdf
Odkazy materiálu

Licence

Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.

Obsahuje
5x
PDF
Komentář recenzenta

Žáci se aktivně zapojují do interakce, učí se klíčové kompetenci rozpoznávat vlastní přínos i přínos ostatních ve skupinové spolupráci. Úvodní anketa na téma lidské komunikace podněcuje diskuzi o jejím smyslu a etických aspektech (např. zneužití komunikačních dovedností k manipulaci). Čtyři modelové příběhy ilustrují nevhodné i žádoucí formy chování. Na ně navazují dva hrané ilustrační příběhy, jejichž scénáře lze distribuovat do skupin pro snadnější nácvik respektující komunikace. Učitel ve výuce v rámci různých témat věnuje pozornost otázkám etiky a mezilidských vztahů a provází žáky diskusí o situacích, které vyžadují empatii a respekt. Žáci chápou propojení citů a chování jiných lidí, hodnotí danou situaci také z pohledu jiné osoby. Reagují na pocity a potřeby druhých, aktivně je podporují.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.