Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.
Žáci se aktivně zapojují do interakce, učí se klíčové kompetenci rozpoznávat vlastní přínos i přínos ostatních ve skupinové spolupráci. Úvodní anketa na téma lidské komunikace podněcuje diskuzi o jejím smyslu a etických aspektech (např. zneužití komunikačních dovedností k manipulaci). Čtyři modelové příběhy ilustrují nevhodné i žádoucí formy chování. Na ně navazují dva hrané ilustrační příběhy, jejichž scénáře lze distribuovat do skupin pro snadnější nácvik respektující komunikace. Učitel ve výuce v rámci různých témat věnuje pozornost otázkám etiky a mezilidských vztahů a provází žáky diskusí o situacích, které vyžadují empatii a respekt. Žáci chápou propojení citů a chování jiných lidí, hodnotí danou situaci také z pohledu jiné osoby. Reagují na pocity a potřeby druhých, aktivně je podporují.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025