Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.
Senzibilizace probíhá na základě videozáznamu ankety. Následuje diskuze s žáky v kruhu na otázky: Proč člověk komunikuje? Kdo umí dobře komunikovat? Kdo toho využívá k manipulaci s druhými? Diskuze nad videem umožňuje žákům zapojit se do interakce ve třídě, rozpoznávat svůj přínos a přínos druhých ve skupinové činnosti. Rozvíjí se tak i klíčová kompetence vyrovnávat se s odlišnostmi s respektem k druhým lidem. Dva modelové příběhy ukazují na negativní modely chování a dva na pozitivní vzorový příklad jednání. Scénky je možné zadat žákům s texty, které obsahuje přiložený metodický průvodce. Aktivity odpovídají jedné vyučovací hodině. V metodice k učebnici Etická výchova je pro učitele k danému tématu poskytnutá podpora. V rámci Klíčové kompetence – vyrovnává se s odlišnostmi s respektem k druhým lidem – učitel cíleně reaguje na rizikové chování žáků a žáci sdílí své zájmy, emoce a názory s ostatními členy třídního kolektivu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Národní pedagogický institut České republiky © 2025