Statistika

Materiál byl publikován 14. 07. 2011 a od té doby byl 14947× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 2/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 5,
počet hodnocení: 1.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 1 uživatel hodnocení: 4 zatím nikdo hodnocení: 3 zatím nikdo hodnocení: 2 zatím nikdo hodnocení: 1 zatím nikdo
 
Doporučit materiál

Jak citovat

HRÁDELOVÁ, Vlasta. Zdravá výživa pro 6. ročník. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 14. 07. 2011, [cit. 2017-10-24]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/zdrava-vyziva-pro-6-rocnik.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 36181
Anotace

Tematický celek Zdravá výživa (předmět Výchova ke zdraví) obsahuje pracovní listy pro žáky 6. ročníku základní školy a pracovní list s výsledky pro učitele. Pracovní listy navazují na učebnici Občanská a rodinná výchova 6 pro základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství FRAUS, Plzeň 2003.

Autor

Mgr. Vlasta Hrádelová (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

dává do souvislostí složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návykydalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

zdravá výživa, zdravotní stav, poživatina, potravina, pochutina, nápoj, pokrm, jídlo, dieta, recept, výživová hodnota potravy, energetická potřeba organismu, živina, bílkovina, tuk, cukr, vitamín, minerální látka, obezita, zásada zdravé výživy

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Kombinované
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň
Typická věková skupina 12 - 15 let
Celková velikost 366,51 kB
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledZdravá výživa.docPracovní listDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word154,62 kB
stáhnoutNáhledZdravá výživa.odtPracovní listOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument26,51 kB
stáhnoutNáhledŘešení.docŘešeníDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word156,67 kB
stáhnoutNáhledŘešení.odtŘešeníOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument28,71 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Mgr. Alena Kabelíková
vloženo: 27. 09. 2011, 17:54:35

Dobrý den, v pracovním listu je úkol vysvětlit věty. Tu první (Je to jako houba na krámě.), jsem nikdy neslyšela, ale to je asi můj problém, tudíž bych Vás prosila o osvětlení významu, abych ji mohla žákům přiblížit.  Myslím, že se spíš používá jiné spojení (Je toho jak housek na krámě.), ve významu, že je něco příliš obvyklé, že je něčeho mnoho.

Zdravím  :-). A.K.

 

2. autor: Bc. et Bc. Tereza Hubená, DiS.
vloženo: 29. 09. 2011, 14:01:43

Dobrý den, děkujeme za upozornění. Bohužel význam věty „Je to jako houba na krámě“ Vám nedovedu vysvětlit. Recenzent materiálu byl při jeho kontrole asi jednou nohou v lese :) „houby nyí rostou jako po dešti“ Omlouváme se, materiál byl upraven.

3. autor: Miroslav Melichar
vloženo: 29. 09. 2011, 17:27:51

Původně se mi zdálo, že DUm zaslouží pochvalu za odbornou správnost. Při opakovaném čtení jsemvšak našel hned několik přehlédnutí: V zadání i řešení v tabulce (křížovce) o výs­kytu vitamínů je formulace „tuk v D“. Vitamin D je v tuku, ne tuk ve vitaminu! V řešení v úkolu " nepsrávné slovo škrtni" zbyla 1× obě slova (stačí/ nestačí) a 1× zbylo „slazené“ a vyjde doporučení pít denně 2–3 l slazenmé vody. Tyto chyby jsou nápadné a neuvedousnad nikoho doopravdy v omyl. Horší je použití termínu minerál: Ve většině textu je správně formulace „minerální látky“, 2× slovo „minerál“. Tento nešvar začíná být běžný a je třeba se mu vyhnout.  Sodík, draslík, železo a pod. jsou minerální látky – ne minerály. Minerály jsou jinak nerosty – tedy „kameny“. Tedy látky v pevném skupentsví, přírodní krystaly určitého tvaru. Minerál není část této látky (třeba sodík), ani roztok této látky nebo výskyt v rostlině. Ještě jsem tam kdesi zahlédl, že zdrojem sodíku je „sůl (alpská)“ – zdrojem sodíku je každá sůl, nejen z Alp. Pokud chceme označení „sůl“ upřesnit, pak stačí „kuchyňská“.

4. autor: Bc. et Bc. Tereza Hubená, DiS.
vloženo: 04. 10. 2011, 16:10:59

Dobrý den, děkuji za pozornost, materiál byl upraven.

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.