Tematický celek Zdravá výživa (předmět Výchova ke zdraví) obsahuje pracovní listy pro žáky 6. ročníku základní školy a pracovní list s výsledky pro učitele. Pracovní listy navazují na učebnici Občanská a rodinná výchova 6 pro základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství FRAUS, Plzeň 2003.
Dobrý den, v pracovním listu je úkol vysvětlit věty. Tu první (Je to jako houba na krámě.), jsem nikdy neslyšela, ale to je asi můj problém, tudíž bych Vás prosila o osvětlení významu, abych ji mohla žákům přiblížit. Myslím, že se spíš používá jiné spojení (Je toho jak housek na krámě.), ve významu, že je něco příliš obvyklé, že je něčeho mnoho.
Zdravím :-). A.K.
Dobrý den, děkujeme za upozornění. Bohužel význam věty "Je to jako houba na krámě" Vám nedovedu vysvětlit. Recenzent materiálu byl při jeho kontrole asi jednou nohou v lese :) "houby nyí rostou jako po dešti" Omlouváme se, materiál byl upraven.
Původně se mi zdálo, že DUm zaslouží pochvalu za odbornou správnost. Při opakovaném čtení jsemvšak našel hned několik přehlédnutí: V zadání i řešení v tabulce (křížovce) o výskytu vitamínů je formulace "tuk v D". Vitamin D je v tuku, ne tuk ve vitaminu! V řešení v úkolu " nepsrávné slovo škrtni" zbyla 1x obě slova (stačí/ nestačí) a 1x zbylo "slazené" a vyjde doporučení pít denně 2-3 l slazenmé vody. Tyto chyby jsou nápadné a neuvedousnad nikoho doopravdy v omyl. Horší je použití termínu minerál: Ve většině textu je správně formulace "minerální látky", 2x slovo "minerál". Tento nešvar začíná být běžný a je třeba se mu vyhnout. Sodík, draslík, železo a pod. jsou minerální látky - ne minerály. Minerály jsou jinak nerosty - tedy "kameny". Tedy látky v pevném skupentsví, přírodní krystaly určitého tvaru. Minerál není část této látky (třeba sodík), ani roztok této látky nebo výskyt v rostlině. Ještě jsem tam kdesi zahlédl, že zdrojem sodíku je "sůl (alpská)" - zdrojem sodíku je každá sůl, nejen z Alp. Pokud chceme označení "sůl" upřesnit, pak stačí "kuchyňská".