Předložený materiál je úpravou běžné laboratorní práce na téma „škrobová zrna“ (buněčné inkluze rostlinných buněk). Cílem není splnit co největší množství úkolů, ale zasadit jeden úkol do atraktivního prostředí „kriminálního vyšetřování“ a umožnit tak žákům zahrát si roli pracovníků laboratoře.
Úkol se tak dá stihnout i za 45 minut, pokud jsou žáci v mikroskopování zběhlí a pracuje se v menší skupině. Pokud máte k dispozici hodiny dvě, pak je možné snadno připravit další preparáty k pozorování a další hodinu strávit diskusí o rozdílech ve tvaru škrobových zrn v zásobních orgánech různých rostlin.
Pěkný materiál, až na to, že tvrzení "hydrolýzou vzniká škrobový sirup, škrobový cukr a glukóza" je nepřesné. Škrobový cukr je jen jiný název glukózy - dnas málo užívaný. (Škrob. sirup je tedy roztok glukózy.)
Děkuji za podnětný komentář pane Melichare. Zmíněná věta pochází z wikipedie (která je jako zdroj řádně citována). Ta samozřejmě není nekonečně správným zdrojem informací a já nejsem ani chemik, ani potravinářský technolog. Vzhledem k doporučené věkové skupině, povaze a významu textu v úkolu bych si dovolil znění ponechat bez opravy.
Adresa zmíněného článku je https://cs.wiki…5%A0krob a možná by bylo dobré článek z pohledu chemika a učitele upravit. Já si na to z výše uvedených důvodů netroufám.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.