- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Kdo zabil Kennyho
Materiál byl publikován 02. 06. 2020 a od té doby byl 1379× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 1.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Předložený materiál je úpravou běžné laboratorní práce na téma „škrobová zrna“ (buněčné inkluze rostlinných buněk). Cílem není splnit co největší množství úkolů, ale zasadit jeden úkol do atraktivního prostředí „kriminálního vyšetřování“ a umožnit tak žákům zahrát si roli pracovníků laboratoře. Úkol se tak dá stihnout i za 45 minut, pokud jsou žáci v mikroskopování zběhlí a pracuje se v menší skupině. Pokud máte k dispozici hodiny dvě, pak je možné snadno připravit další preparáty k pozorování a další hodinu strávit diskusí o rozdílech ve tvaru škrobových zrn v zásobních orgánech různých rostlin. |
---|---|
Autor | Petr Tišl (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | aplikuje praktické metody poznávání přírodydalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | laboratorní práce, badatelská výuka, škrobové zrno, buněčná inkluze, rostlinná buňka |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | základní vzdělávání – druhý stupeň |
Typická věková skupina | 12 - 15 let |
Celková velikost | 897,76 kB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Kdo-zabil-Kennyho.docx | Kdo zabil Kennyho – pracovní list | ![]() | 352,26 kB |
stáhnout | Náhled | Kdo-zabil-Kennyho.pdf | Kdo zabil Kennyho – pracovní list | ![]() | 303,14 kB |
stáhnout | Náhled | Studijni_text_Kdo_zabil_Kennyho.docx | studijní text | ![]() | 21,15 kB |
stáhnout | Náhled | Studijni_text_Kdo_zabil_Kennyho.pdf | studijní text | ![]() | 221,22 kB |
Komentáře
vloženo: 21. 06. 2020, 21:01:42
Děkuji za podnětný komentář pane Melichare. Zmíněná věta pochází z wikipedie (která je jako zdroj řádně citována). Ta samozřejmě není nekonečně správným zdrojem informací a já nejsem ani chemik, ani potravinářský technolog. Vzhledem k doporučené věkové skupině, povaze a významu textu v úkolu bych si dovolil znění ponechat bez opravy.
Adresa zmíněného článku je https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0krob a možná by bylo dobré článek z pohledu chemika a učitele upravit. Já si na to z výše uvedených důvodů netroufám.
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 19. 06. 2020, 13:07:24
Pěkný materiál, až na to, že tvrzení „hydrolýzou vzniká škrobový sirup, škrobový cukr a glukóza“ je nepřesné. Škrobový cukr je jen jiný název glukózy – dnas málo užívaný. (Škrob. sirup je tedy roztok glukózy.)