Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Materiál je námětem pro samostatnou práci žáků, kterou vykonávají mimo přímou výuku. Jde o to, aby byli žáci zapojeni do péče o živé tvory a naučili se jejich pozorováním základy etologie. Pozorované informace žáci zapisují do přiloženého pracovního listu. Ceněným výstupem je srovnávání jednotlivých živočichů mezi sebou. Žáci mohou zjistit, že i jedinci stejného druhu mají jiné chování v závislosti na životních podmínkách.
Problematické se mi jeví pozorování živočichů v domácím prostředí, protože mnoho rodin dnes kvůli alergiím žádného živočicha nechová.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Materiály do výuky obsahující klíčové slovo IPs Kurikulum jsou výstupem projektu IPs Podpora kurikulární práce škol.
Každý výstup byl vyhledán a odborně posouzen hodnotitelem v souladu s revidovaným RVP, stanovisko hodnotitele ve formě komentáře recenzenta najdete přímo u materiálu.
Výstupy je možné zobrazit pomocí klíčového slova IPs Kurikulum. Databázi lze dále filtrovat podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení vzdělávací oblasti, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025