Didaktické testy s volitelnou odpovědí prověřují učivo z fyziky v 9. ročníku kapitoly Elektrický prod v tématu Střídavý proud a Bezpečnost při práci s el. proudem. Obsahuje 15 otázek prověřujících základní pojmy a využití naučených poznatků v životě. Ke každé otázce jsou navrženy 4 odpovědi, z nichž je jedna správná. Test má verzi A a B. Obě obsahují stejné otázky i odpovědi. Odpovědi jsou symetricky prohozené a znesnadňují možnost opisování spolusedících žáků.
Soubory materiálu
Typ
Název
Test s tvořenými otázkami pro orientační zjištění stavu vědomostí žáků a jejich hodnocení
Jsou TESTY ZNALOSTÍ cestou, jak ověřit, zda děti učivu rozumí, zda něco vědí a dovedou? Co když člověk, který nechápe rozdíl mezi stejnosměrným a střídavým proudem, zaškrtá víceméně náhodně odpovědi v testu, a ejhle, ono mu to vyjde a je z toho "dobrá trojka". Můžu pak říct, že žák umí elektřinu na trojku? Že ji umí dobře? Má průměrné znalosti? I když si jen tipoval?
Ony se sice tyto testy snadno vyhodnocují, ale ví dítě, čemu a jak rozumí? Ono - když to není alternátor, no tak jsem měl asi zaškrtnout dynamo, hm.
Toto chceme? Dnes? Když jsou cílem vzdělávání klíčové kompetence - tedy nejen znalosti, ale i dovednosti, postoje...
Už ve vzdělávacím programu Základní škola, byly cílem vzdělávání znalosti spolu s dovednostmi! Test na definice nedává dovednostem prostor.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
SUCHORADSKÝ, Oldřich. Digitální test z fyziky pro 9. ročník: Bezpečnost při práci s elektrickým proudem.. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 27. 05. 2008, [cit. 2024-10-20]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/digitalni-test-z-fyziky-pro-9-rocnik-bezpecnost-pri-praci-s-elektrickym-proudem.html>. ISSN 1802-4785.