Materiál do výuky

Čeština test VI.

7. 3. 2016 základní vzdělávání
Autor
RNDr. Michaela Ševečková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál tvoří pracovní list do hodin českého jazyka. Obsahuje různorodé úkoly, které souvisejí s úvodním textem, ale najdete zde i řadu dalších úkolů s přesahem do jiných předmětů. Materiál je vhodný pro 2. stupeň ZŠ a pro SŠ, ať už pro přípravu na přijímací zkoušky, k maturitě, nebo jako doplněk do opakovacích nebo suplovaných hodin. Pro obtížnější úkoly nebo pro ověření odpovědí je vhodné používat pomůcky (český výkladový slovník, pravidla pravopisu, slovník synonym) a také internet.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
56.55 kB
Dokument
cestina-test-6.docx
Pracovní list
36.45 kB
Dokument
cestina-test-6.odt
Pracovní list – řešení
60.24 kB
Dokument
cestina-test-6-reseni.docx
Pracovní list – řešení
38.81 kB
Dokument
cestina-test-6-reseni.odt
Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál je pracovní list určený pro výuku českého jazyka, který propojuje jazykové dovednosti s mezipředmětovými přesahy a kulturní gramotností. Žáci pracují s jazykovými prostředky a rozvíjejí slovní zásobu, zároveň získávají povědomí o kulturním kontextu renesance a principu perspektivy v umění i matematice. Materiál aktivizuje žáky k vyhledávání a třídění informací, k formulaci vlastních názorů a k reflexi významu uměleckých děl v jejich historickém i současném kontextu. Mezipředmětové vazby vedou žáky k propojení českého jazyka s výtvarnou výchovou, dějepisem i matematikou, což materiál obohacuje a zatraktivňuje. Součástí jsou i možnosti využití digitálních zdrojů, které rozšiřují informační gramotnost. Vhodné je doplnit reflexi či řízenou diskusi, která upevní porozumění a podpoří aktivní zapojení všech žáků. Závěrem lze říci, že pracovní list je inspirativní, efektivně podporuje rozvoj čtenářských dovedností i slovní zásoby, zároveň nabízí prostor pro aktivní práci s textem, podnětnou diskuzi ve třídě a propojení s matematickými prvky, zejména s pravidly perspektivy, což přispívá k širšímu pochopení kulturního a vědeckého kontextu díla.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

RVP do 2024

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.