- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
(Ja)hodování
Materiál byl publikován 11. 11. 2019 a od té doby byl 2224× zobrazen.

Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 2.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Projekt (Ja)hodování je zaměřen na podporu čtenářství, podporu finanční a čtenářské gramotnosti, čtení s porozuměním s využitím moderních metod a ICT technologií a na práci s informacemi. Žáci 4. ročníku se stanou v průběhu školního roku spoluautory projektu. Budou pracovat s textem, podle kterého napíší jednoduchý recept. Podle receptu si pak uvaří vlastní jahodový džem, který dají svým maminkám k jejich svátku. Na základě vlastní zkušenosti následně výrobu džemu popíší. V rámci projektu budou pořizovat pomocí tabletu fotodokumentaci. Z fotografií vytvoří v hodině informatiky foto recept. S tabletem budou také natáčet dvouminutová videa. V tříčlenných skupinkách z nich sestaví video recept. Ujmou se přitom role moderátora, režiséra a kameramana. Nakonec budou tvořit reklamu na svůj vyrobený jahodový džem. Všichni se na chvíli stanou členy vedení firmy a budou pomocí brainstormingu vymýšlet, jak nalákat spotřebitele na koupi džemu. Vypočítají, kolik je výroba džemu stála a kolik tvořil čistý zisk. Pobaví se o tématu klamavé reklamy a naučí se o svém výrobku informovat stručně, věcně a bez manipulace. Aby k tomuto výstupu mohli dojít, budou muset pracovat s informacemi o jahodě a jejím přínosu pro zdraví. Budou pracovat s textem pomocí metody I.N.S.E.R.T. a pětilístek. Budou v něm vyhledávat vetřelce a číst pomocí čtečky QR kódy s informacemi. Projekt zhodnotí pomocí hlasovátek v aplikaci Plickers a pomocí krátkého dotazníku. O projektu napíší krátké oznámení do novin, které doplní vlastním výtvarným doprovodem. Vyvrcholením projektu je oslava Dne matek spojená s předáním vlastnoručně vyrobeného jahodového džemu. |
---|---|
Autor | Mgr. Petra Cemerková Golová (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenávádalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | komunikace, kreativita, seberegulace, sebeorganizace, řešení problémů, rozhodovací dovednosti, kooperace, kritické čtení, kritické vnímání mediálních sdělení, tvorba mediálního sdělení, práce v realizačním týmu, čtenářství, čtenářská gramotnost, čtení s porozuměním, I.N.S.E.R.T., pětilístek, QR kódy, kresba/malba |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | základní vzdělávání – první stupeň – druhé období |
Typická věková skupina | 10 - 12 let |
Celková velikost | 2,33 MB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | _Ja_hodovani---PL-CJ---popis-postupu.pdf | (Ja)hodování PL ČJ – popis pracovního postupu | ![]() | 699,62 kB |
stáhnout | Náhled | _Ja_hodovani---PL-M---financni-gramotnost.pdf | (Ja)hodování PL M – výpočet ceny, nákladů a zisku | ![]() | 626,41 kB |
stáhnout | Náhled | _Ja_hodovani---projekt-_-RVP.pdf | (Ja)hodování – popis projektu | ![]() | 209,84 kB |
stáhnout | Náhled | _Ja_hodování---PL-M---finanční-gramotnost.docx | (Ja)hodování PL M – výpočet ceny, nákladů a zisku | ![]() | 108,28 kB |
stáhnout | Náhled | _Ja_hodování---PL-ČJ---popis-postupu.docx | (Ja)hodování PL ČJ – popis pracovního postupu | ![]() | 591,15 kB |
stáhnout | Náhled | _Ja_hodování---projekt-_-RVP.doc | (Ja)hodování – popis projektu | ![]() | 99,33 kB |
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.