Projekt (Ja)hodování je zaměřen na podporu čtenářství, podporu finanční a čtenářské gramotnosti, čtení s porozuměním s využitím moderních metod a ICT technologií a na práci s informacemi. Žáci 4. ročníku se stanou v průběhu školního roku spoluautory projektu. Budou pracovat s textem, podle kterého napíší jednoduchý recept.
Podle receptu si pak uvaří vlastní jahodový džem, který dají svým maminkám k jejich svátku. Na základě vlastní zkušenosti následně výrobu džemu popíší. V rámci projektu budou pořizovat pomocí tabletu fotodokumentaci. Z fotografií vytvoří v hodině informatiky foto recept. S tabletem budou také natáčet dvouminutová videa. V tříčlenných skupinkách z nich sestaví video recept. Ujmou se přitom role moderátora, režiséra a kameramana. Nakonec budou tvořit reklamu na svůj vyrobený jahodový džem.
Všichni se na chvíli stanou členy vedení firmy a budou pomocí brainstormingu vymýšlet, jak nalákat spotřebitele na koupi džemu. Vypočítají, kolik je výroba džemu stála a kolik tvořil čistý zisk. Pobaví se o tématu klamavé reklamy a naučí se o svém výrobku informovat stručně, věcně a bez manipulace. Aby k tomuto výstupu mohli dojít, budou muset pracovat s informacemi o jahodě a jejím přínosu pro zdraví. Budou pracovat s textem pomocí metody I.N.S.E.R.T. a pětilístek. Budou v něm vyhledávat vetřelce a číst pomocí čtečky QR kódy s informacemi.
Projekt zhodnotí pomocí hlasovátek v aplikaci Plickers a pomocí krátkého dotazníku. O projektu napíší krátké oznámení do novin, které doplní vlastním výtvarným doprovodem. Vyvrcholením projektu je oslava Dne matek spojená s předáním vlastnoručně vyrobeného jahodového džemu.