Tematický celek Zdravá výživa (předmět Výchova ke zdraví) obsahuje pracovní listy pro žáky 6. ročníku základní školy a pracovní list s výsledky pro učitele. Pracovní listy navazují na učebnici Občanská a rodinná výchova 6 pro základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství FRAUS, Plzeň 2003.
Původně se mi zdálo, že DUm zaslouží pochvalu za odbornou správnost. Při opakovaném čtení jsemvšak našel hned několik přehlédnutí: V zadání i řešení v tabulce (křížovce) o výskytu vitamínů je formulace "tuk v D". Vitamin D je v tuku, ne tuk ve vitaminu! V řešení v úkolu " nepsrávné slovo škrtni" zbyla 1x obě slova (stačí/ nestačí) a 1x zbylo "slazené" a vyjde doporučení pít denně 2-3 l slazenmé vody. Tyto chyby jsou nápadné a neuvedousnad nikoho doopravdy v omyl. Horší je použití termínu minerál: Ve většině textu je správně formulace "minerální látky", 2x slovo "minerál". Tento nešvar začíná být běžný a je třeba se mu vyhnout. Sodík, draslík, železo a pod. jsou minerální látky - ne minerály. Minerály jsou jinak nerosty - tedy "kameny". Tedy látky v pevném skupentsví, přírodní krystaly určitého tvaru. Minerál není část této látky (třeba sodík), ani roztok této látky nebo výskyt v rostlině. Ještě jsem tam kdesi zahlédl, že zdrojem sodíku je "sůl (alpská)" - zdrojem sodíku je každá sůl, nejen z Alp. Pokud chceme označení "sůl" upřesnit, pak stačí "kuchyňská".
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.