Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Materiál je velmi motivační a komplexní, i přesto je možné si vybrat pouze část. Vzdělávací program je využitelný ve školách a zájmových útvarech se zaměřením na výuku anglického jazyka, které mají možnost zahrnout do vyučovacího procesu vycházky se zaměřením na přírodní dědictví Beskyd, terénní exkurze na louku, zahradu, do lesa. Program je přenositelný i do jiných regionů – pro realizaci vzdělávacího programu v jiných regionech doporučujeme, aby realizátor uzpůsobil případný výběr živočichů a rostlin, jež jsou pro horské řeky a horské stojaté vody pásma Beskyd typické, včetně geografických názvů, např. black stork, caddisfly, trout, alder, salamander, newt, great diving beetle, kingfisher, white-throated dipper, azure hawker, alpine bullhead, mountain riverine amphipod, butterbur, the Beskydy Mountains, the Lomná river, the Olše river, the Upalone wetland aj., a nahradil je za příhodné geografické názvy typické pro region, který bude předmětem vzdělávacího programu.
Rozvíjíme Klíčovou kompetenci k občanství a udržitelnosti – žák zohledňuje vzájemnou propojenost jevů, situací a výzev v okolním světě z hledisek sociálních, ekonomických, kulturních, politických a ekologických – prozkoumává, jak jsou různé situace, jevy a procesy v okolním světě propojené od roviny osobní přes místní, národní a regionální až po celosvětovou, prozkoumává, jak jsou různé situace, jevy a procesy v okolním světě propojené z hlediska historického vývoje.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025