Materiál do výuky

Water above rubies

19. 11. 2025
Autor
Mgr. Jana Karpecká
Spoluautor
et al.
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Jazykový program AJ určený talentovaným žákům 7. a 8. tříd se zaměřením na přírodní a kulturní dědictví Beskyd, ochranu přírody a životního prostředí. Cílem programu je nejen u účastníka rozvinout jeho poznatky o přírodním a kulturním dědictví Beskyd v anglickém jazyce, ale rozvinout jeho pozitivní vztah k přírodě, ochraně přírody, vhodnému hospodaření s vodou a dochovanému dědictví předků.

Nosnou linií programu je voda, která provází účastníka dílčími tematickými moduly: Vodstvo Beskyd / Waters of the Beskydy Mountains; Rostliny Beskyd / Plants of the Beskydy Mountains; Živočichové Beskyd / Animals of the Beskydy Mountains; Hmyz Beskyd / Insects of the Beskydy Mountains. Program je možné využívat na ZŠ a v zájmových útvarech pro talentované žáky odpovídající věkové kategorie. Celkem je v programu připraveno 85 vyučovacích hodin.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Vzdělávací modul
2.91 MB
PDF
vp_water_above_rubies.pdf
Pracovní list
20.66 MB
Dokument
Pracovni_sesit_Water_above_Rubies.docx
Pracovní list
73.72 MB
Archiv
Pracovni_listy_pro_zaky.zip
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
1x
Dokument
1x
Archiv
Komentář recenzenta

Materiál je velmi motivační a komplexní, i přesto je možné si vybrat pouze část. Vzdělávací program je využitelný ve školách a zájmových útvarech se zaměřením na výuku anglického jazyka, které mají možnost zahrnout do vyučovacího procesu vycházky se zaměřením na přírodní dědictví Beskyd, terénní exkurze na louku, zahradu, do lesa. Program je přenositelný i do jiných regionů – pro realizaci vzdělávacího programu v jiných regionech doporučujeme, aby realizátor uzpůsobil případný výběr živočichů a rostlin, jež jsou pro horské řeky a horské stojaté vody pásma Beskyd typické, včetně geografických názvů, např. black stork, caddisfly, trout, alder, salamander, newt, great diving beetle, kingfisher, white-throated dipper, azure hawker, alpine bullhead, mountain riverine amphipod, butterbur, the Beskydy Mountains, the Lomná river, the Olše river, the Upalone wetland aj., a nahradil je za příhodné geografické názvy typické pro region, který bude předmětem vzdělávacího programu.

Rozvíjíme Klíčovou kompetenci k občanství a udržitelnosti – žák zohledňuje vzájemnou propojenost jevů, situací a výzev v okolním světě z hledisek sociálních, ekonomických, kulturních, politických a ekologických – prozkoumává, jak jsou různé situace, jevy a procesy v okolním světě propojené od roviny osobní přes místní, národní a regionální až po celosvětovou, prozkoumává, jak jsou různé situace, jevy a procesy v okolním světě propojené z hlediska historického vývoje.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

několik tematických celků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.