Materiál do výuky

Sugar cookies

4. 12. 2025
Autor
Markéta Horáková et al.
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Žák porozumí textu v kontextu zhlédnutého videa, vyvozuje význam slov, která jsou podstatná k pochopení textu. Podle návodu vytvoří podobné video (návod/recept) a prezentuje ho. Žáci pracují s pracovním listem. Žáci ve dvojicích navrhnou scénář k vlastnímu videu (receptu, návodu), které natočí na mobilní telefon a následně představí svým spolužákům. Aktivita je určena pro žáky 4.–5. ročníku ZŠ a jedná se o projekt na cca 2 hodiny.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
2.11 MB
PDF
Sugar_Cookies_1-st-ZS.pdf
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_49_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál se zaměřuje na schopnost porozumění, vyvozování významu slov z kontextu a tvorbu digitálního obsahu podle vzoru. Vhodně propojuje oborové znalosti s praktickou lidskou činností – pečením sušenek. Materiál je adaptabilní a obsahuje propracovaný metodický popis a pracovní list. Z pohledu cizího jazyka rozvíjíme receptivní řečové dovednosti – žák rozumí konkrétním informacím v jednoduchých, pomalu a zřetelně pronášených textech. Při tvorbě vlastního videa žáci pracují na své Klíčové kompetenci digitální – žák vytváří jednoduchý digitální obsah v rámci plnění stanovených výukových cílů – vytváří jednoduchý digitální obsah (texty, tabulky, obrázky, audio, video), využívá různé digitální prostředky ke splnění stanovených cílů.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.