Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Materiál je námětem pro samostatnou práci žáků, kterou vykonávají mimo přímou výuku. Jde o to, aby byli žáci zapojeni do péče o živé tvory a naučili se jejich pozorováním základy etologie. Pozorované informace žáci zapisují do přiloženého pracovního listu. Ceněným výstupem je srovnávání jednotlivých živočichů mezi sebou. Žáci mohou zjistit, že i jedinci stejného druhu mají jiné chování v závislosti na životních podmínkách.
Problematické se mi jeví pozorování živočichů v domácím prostředí, protože mnoho rodin dnes kvůli alergiím žádného živočicha nechová.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025