Materiál do výuky

Etologické pozorování

7. 9. 2022 základní vzdělávání
Autor
Jakub Holec
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Etologie začíná pozorováním zvířat a jejich chování, poté jde o formulaci popisu jejich činnosti. Pozorované chování zvažujeme z hlediska jejich důsledků pro zvíře, jeho přežívání, rozmnožování a z hlediska toho, jak k danému chování dochází – jestli je instinktivní a automatické, nebo naučené a úmyslné. Vzdělávací materiál představuje miniprojekt, ve kterém žáci soustavně pozorují projevy chování vybraného živočicha a následně interpretují, co bylo možnou příčinou daného chování.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodický a pracovní list
17.32 kB
Dokument
Etologicke_pozorovani.odt
Ukázka práce žáka – řešení
14.83 kB
Dokument
Pozorovani_a_etologie-krecik_dzungarsky.odt
Metodický a pracovní list
19.08 kB
Dokument
Etologické_pozorování.docx
Ukázka práce žáka – řešení
2.69 MB
Ostatní
Etologie_pozorovani.jpg
Ukázka práce žáka – řešení
19.63 kB
Dokument
Pozorovani_a_etologie-krecik_dzungarsky.docx
Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument
1x
Ostatní
Komentář recenzenta

Materiál je námětem pro samostatnou práci žáků, kterou vykonávají mimo přímou výuku. Jde o to, aby byli žáci zapojeni do péče o živé tvory a naučili se jejich pozorováním základy etologie. Pozorované informace žáci zapisují do přiloženého pracovního listu. Ceněným výstupem je srovnávání jednotlivých živočichů mezi sebou. Žáci mohou zjistit, že i jedinci stejného druhu mají jiné chování v závislosti na životních podmínkách.

Problematické se mi jeví pozorování živočichů v domácím prostředí, protože mnoho rodin dnes kvůli alergiím žádného živočicha nechová.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

jednotliví žáci

Rozsah výuky:

tematický celek

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.