Materiál do výuky

Dýchání bezobratlých

24. 9. 2015 základní vzdělávání
Autor
Petr Tišl
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Žáci řeší teoretické úlohy s vyhledáváním informací a měří za pomocí přístroje změnu v koncentraci kyslíku při dýchání bezobratlého živočicha.
Úloha obsahuje návod, pracovní list a řešený pracovní list.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list – řešení
276.95 kB
Dokument
Dychani_bezobratlych_pracovni_list_reseny.docx
Pracovní list – řešení
276.65 kB
Dokument
Dychani_bezobratlych_pracovni_list_reseny.odt
Pracovní list – teorie
2.62 MB
Dokument
Dychani_bezobratlych_teorie.docx
Pracovní list – teorie
2.62 MB
Dokument
Dychani_bezobratlych_teorie.odt
Pracovní list
25.86 kB
Dokument
Dychani_bezobratlych_pracovni_list.docx
Pracovní list
19.5 kB
Dokument
Dychani_bezobratlych_pracovni_list.odt
Obsahuje
3x
Dokument
3x
Dokument
Komentář recenzenta

Komplexní učební materiál „Dýchání bezobratlých“ zahrnuje teoretický přehled dýchání bezobratlých živočichů, který je vhodný jako shrnutí pro žáky tématu Dýchání bezobratlých živočichů a ujasnění si rozlišnosti dýchání v závislosti na životním prostředí a tělesné stavbě. Další částí materiálu je pracovní list s návodem pro získání důkazu k dýchání vzdušného kyslíku plži. Součástí je metodika, která popisuje práci s programem NeuLog, USB modulem a senzorem oxymetr (NUL – 205).

Problém vidím v nepřítomnosti tohoto zařízení na školách. V dnešní době však mnoho škol disponuje mnohými přístroji a programovým vybavením od mnohých výrobců (např. Vernier, Pasco apod.), které nabízí různé senzory s programy také. Pro žáky je popisovaný pokus vhodně zvoleným pro demonstraci dýchání u bezobratlých živočichů. Zvolený živočich také může u některých žáků působit až odpudivě, nicméně u jiných může vést k uvědomění si, že tito živočichové jsou pro člověka vlastně neškodní. Vyučující může využít k pokusu i jiného bezobratlého živočicha (v závislosti na přístupu k živočichům a ročnímu období). Vhodným objektem jsou larvy potemníka moučného, které jsou běžně dostupné ve zverimexech. Tato aktivita také umožňuje ukázat žákům, že i se živočichy je vhodné zacházet opatrně a že pokus neznamená zahubení živočicha.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.