Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Metodické video je návodem, jak krok za krokem vést žáky ke zvládnutí výmyku na hrazdě.
Velkou předností je důraz na progresivní nácvik, který zohledňuje úroveň dovedností žáků – dá se využít jak na 1., tak 2. stupni ZŠ.
Cviky jsou logicky řazeny a názorně vysvětleny. Začíná se u jednoduchých cvičení s minimálním vybavením (kolíbka s tyčí, simulace výmyku) a postupně se přechází k náročnějším pohybům (shyb, přechod do svisu, výmyk s dopomocí).
Učitelé zde najdou nejen metodiku nácviku samotného výmyku, ale i doporučení, jak efektivně pomoci žákům a na co si dát pozor při provádění jednotlivých fází.
Video je vhodné jak pro přímou výuku, tak jako příprava pro pedagogy. Díky názornému provedení jej lze doporučit i začínajícím učitelům tělesné výchovy.
Klíčová kompetence – řídí vlastní procesy učení – se odráží ve strategii učitele, který je důsledný ve vyžadování domluvených pravidel a plánuje sekvence navazujících vyučovacích hodin směřujících k dlouhodobým cílům. Žák si uvědomuje, kdy potřebuje pauzu a kdy je třeba zintenzivnit své úsilí.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025