Materiály do výuky základní vzdělávání Cvičík – výmyk na hrazdě
Materiál do výuky

Cvičík – výmyk na hrazdě

20. 8. 2025
Autor
TJ Sokol Příbram
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Video se zaměřuje na metodický nácvik výmyku na hrazdě – základního prvku gymnastiky a silové obratnosti. Pomocí jednoduchých a dostupných pomůcek (např. tyč, hrazda na dětském hřišti) nabízí postupné kroky vedoucí ke zvládnutí výmyku, včetně dopomoci. Důraz je kladen na techniku, zpevnění těla a bezpečné provedení.

Otevřený vzdělávací zdroj je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ, zejména pro 7.–9. ročník, a může být využit při školní tělesné výchově nebo při individuální přípravě.

Cílem je rozvíjet koordinaci, sílu a tělesnou zdatnost žáků a zároveň ukázat učitelům, jak systematicky a efektivně vést nácvik tohoto složitějšího cviku.
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
Komentář recenzenta

Metodické video je návodem, jak krok za krokem vést žáky ke zvládnutí výmyku na hrazdě.

Velkou předností je důraz na progresivní nácvik, který zohledňuje úroveň dovedností žáků – dá se využít jak na 1., tak 2. stupni ZŠ.

Cviky jsou logicky řazeny a názorně vysvětleny. Začíná se u jednoduchých cvičení s minimálním vybavením (kolíbka s tyčí, simulace výmyku) a postupně se přechází k náročnějším pohybům (shyb, přechod do svisu, výmyk s dopomocí).

Učitelé zde najdou nejen metodiku nácviku samotného výmyku, ale i doporučení, jak efektivně pomoci žákům a na co si dát pozor při provádění jednotlivých fází.

Video je vhodné jak pro přímou výuku, tak jako příprava pro pedagogy. Díky názornému provedení jej lze doporučit i začínajícím učitelům tělesné výchovy.

Klíčová kompetence – řídí vlastní procesy učení – se odráží ve strategii učitele, který je důsledný ve vyžadování domluvených pravidel a plánuje sekvence navazujících vyučovacích hodin směřujících k dlouhodobým cílům. Žák si uvědomuje, kdy potřebuje pauzu a kdy je třeba zintenzivnit své úsilí.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.