Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Jednotlivé části materiálu jsou rozděleny do osmi navazujících cvičebních fází – od základních pohybových stereotypů (kolébka, svíčka) až po samotné provedení kotoulu do stoje na rukou s dopomocí i bez ní. Každá fáze slouží jako předstupeň k bezpečnému osvojení další, čímž materiál reflektuje zásady progresivní výuky a umožňuje žákům zažít úspěch i při učení náročnějších prvků.
Ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ lze video využít jak při přímé výuce s projekcí, tak jako inspiraci pro domácí přípravu nebo opakování. Oceňuji, že jednotlivé kroky jsou krátké, srozumitelně prezentované a jejich provedení je možné přizpůsobit individuálním schopnostem žáků. Dopomoc a využití nakloněné roviny podporují bezpečnost a odbourání strachu z obrácené polohy.
Žák tak reflektuje své vlastní učení v jeho průběhu a uvědomuje si, kdy potřebuje pauzu a kdy je třeba zintenzivnit své úsilí.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025