Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.
Video představuje zásobník cviků zaměřených na posílení a zlepšení mobility dolních končetin. Cviky jsou řazeny od jednodušších po náročnější a jsou systematicky prováděny na pravou i levou dolní končetinu.
Obsahuje ukázky cvičení v lehu, ve vzporu i ve stoji, a to včetně variant s využitím odporové gumy nebo nakloněné roviny. To umožňuje snadné přizpůsobení hodiny aktuálním prostorovým podmínkám i úrovni tělesné zdatnosti žáků. Doporučený počet opakování lze flexibilně upravovat, což usnadňuje práci s různě výkonnými skupinami.
Materiál může sloužit jako inspirace pro samostatnou pohybovou jednotku zaměřenou na dolní končetiny, nebo jako doplněk do rozcviček, kompenzačních bloků či zdravotně zaměřených hodin. Obsah je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ, případně i mladší žáky s dobrou úrovní pohybové koordinace.
V rámci rozvoje Kompetence k učení – uvědomuje si důležitost celoživotního charakteru učení – učitel uplatňuje strategii k podpoře žáků k dalšímu učení tím, že oceňuje jejich silné stránky, jejich snahu, pokrok a úspěchy, umožní žákům vidět celkový rámec učiva a porozumět, jak jednotlivé lekce přispívají k jejich celkovému rozvoji osobnosti. Žáci reflektují svoji práci, uvědomují si kvalitu toho, co dělají, pracuji s nedostatky a plánuji nezbytné kroky ke zlepšení a zároveň se učí z vlastních chyb a aktivně pracuji na svém osobním rozvoji.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025