Materiály do výuky základní vzdělávání Cvičík – dynamický strečink
Materiál do výuky

Cvičík – dynamický strečink

4. 8. 2025
Autor
TJ Sokol Příbram
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Dynamický strečink se zaměřuje na zlepšení kloubní pohyblivosti prostřednictvím dynamických cvičení dolních končetin. Cvičení probíhají v různých polohách (leh, klek, vzpor, stoj) a využívají také pomůcky jako odporová guma nebo nakloněná rovina.

Skladba cvičení zahrnuje 15 různých pozic a pohybových variant, které se opakují na pravou i levou dolní končetinu. Cvičení lze upravit podle fyzické zdatnosti žáků – jak intenzitou, tak počtem opakování.

Délka videa: 4:35 min. Doporučená časová dotace: 10–20 min. (včetně rozcvičení a nácviku). Určeno pro 2. stupeň ZŠ: výuka tělesné výchovy, domácí cvičení. Zaměření videa: na pohybovou přípravu, mobilitu a prevenci přetížení.
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
Komentář recenzenta

Video představuje zásobník cviků zaměřených na posílení a zlepšení mobility dolních končetin. Cviky jsou řazeny od jednodušších po náročnější a jsou systematicky prováděny na pravou i levou dolní končetinu.

Obsahuje ukázky cvičení v lehu, ve vzporu i ve stoji, a to včetně variant s využitím odporové gumy nebo nakloněné roviny. To umožňuje snadné přizpůsobení hodiny aktuálním prostorovým podmínkám i úrovni tělesné zdatnosti žáků. Doporučený počet opakování lze flexibilně upravovat, což usnadňuje práci s různě výkonnými skupinami.

Materiál může sloužit jako inspirace pro samostatnou pohybovou jednotku zaměřenou na dolní končetiny, nebo jako doplněk do rozcviček, kompenzačních bloků či zdravotně zaměřených hodin. Obsah je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ, případně i mladší žáky s dobrou úrovní pohybové koordinace.

V rámci rozvoje Kompetence k učení – uvědomuje si důležitost celoživotního charakteru učení – učitel uplatňuje strategii k podpoře žáků k dalšímu učení tím, že oceňuje jejich silné stránky, jejich snahu, pokrok a úspěchy, umožní žákům vidět celkový rámec učiva a porozumět, jak jednotlivé lekce přispívají k jejich celkovému rozvoji osobnosti. Žáci reflektují svoji práci, uvědomují si kvalitu toho, co dělají, pracuji s nedostatky a plánuji nezbytné kroky ke zlepšení a zároveň se učí z vlastních chyb a aktivně pracuji na svém osobním rozvoji.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.