Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Tento pracovní list nabízí pestrou škálu úkolů zaměřených na čtení s porozuměním, jazykový cit a schopnost práce s textem, přičemž pracuje s novinovým článkem o tenisových událostech. Díky propojení s aktuálními tématy, jako jsou sportovní události, umožňuje přiblížit výuku českého jazyka zájmům žáků, což podporuje jejich motivaci a zapojení. Materiál obsahuje úlohy různé obtížnosti, včetně pravopisu, synonym, antonym, výslovnosti, víceznačnosti vět i gramatických struktur. Práce s úkoly vede žáky k efektivnímu řešení problémů, zapojuje je do diskuzí a podporuje jejich komunikativní dovednosti. Možnost aktualizace textu například na základě výsledků tenisových grandslamů umožňuje přizpůsobit obsah aktuálnímu dění, což udržuje jeho relevanci. Pracovní list navíc nabízí prostor pro rozvoj digitálních dovedností prostřednictvím práce s online slovníky a internetovými zdroji. Při skupinové práci se u žáků rozvíjejí také sociální a personální dovednosti, protože úkoly podporují spolupráci a výměnu názorů. Materiál je vhodný pro 2. stupeň ZŠ, ať už pro přípravu na přijímací zkoušky, nebo jako doplněk do opakovacích či suplovaných hodin. Zároveň obsahuje mezipředmětové vazby k občanské výchově (témata fair play, respekt a kritické hodnocení informací), mediální výchově (rozlišování pravdivých a nepravdivých informací a práce s různými typy textů), tělesné výchově (propojení sportu se zdravým životním stylem) a informatice (vyhledávání a ověřování aktuálních sportovních výsledků a zpráv na internetu). Metodicky je materiál vhodný jak pro práci jednotlivců, tak skupin, přičemž skupinové aktivity podporují diskuzi, vzájemnou pomoc a rozvoj komunikačních dovedností. Díky modulárnímu uspořádání lze materiál flexibilně přizpůsobit potřebám učitele i žáků a zařadit jej do různých vzdělávacích kontextů.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025