Materiál do výuky

Čeština test VII.

14. 3. 2016 základní vzdělávání
Autor
RNDr. Michaela Ševečková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál tvoří pracovní list do hodin českého jazyka. Obsahuje různorodé úkoly, které souvisejí s úvodním textem, ale najdete zde i řadu dalších úkolů s přesahem do jiných předmětů. Materiál je vhodný pro 2. stupeň ZŠ a pro SŠ, ať už pro přípravu na přijímací zkoušky, k maturitě nebo jako doplněk do opakovacích nebo suplovaných hodin. Pro obtížnější úkoly nebo pro ověření odpovědí je vhodné používat pomůcky (český výkladový slovník, pravidla pravopisu, slovník synonym) a také internet.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
79.85 kB
Dokument
cestina-test-7.docx
Pracovní list
57.29 kB
Dokument
cestina-test-7.odt
Pracovní list – řešení
81.6 kB
Dokument
cestina-test-7-reseni.docx
Pracovní list – řešení
56.8 kB
Dokument
cestina-test-7-reseni.odt
Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Tento pracovní list nabízí pestrou škálu úkolů zaměřených na čtení s porozuměním, jazykový cit a schopnost práce s textem, přičemž pracuje s novinovým článkem o tenisových událostech. Díky propojení s aktuálními tématy, jako jsou sportovní události, umožňuje přiblížit výuku českého jazyka zájmům žáků, což podporuje jejich motivaci a zapojení. Materiál obsahuje úlohy různé obtížnosti, včetně pravopisu, synonym, antonym, výslovnosti, víceznačnosti vět i gramatických struktur. Práce s úkoly vede žáky k efektivnímu řešení problémů, zapojuje je do diskuzí a podporuje jejich komunikativní dovednosti. Možnost aktualizace textu například na základě výsledků tenisových grandslamů umožňuje přizpůsobit obsah aktuálnímu dění, což udržuje jeho relevanci. Pracovní list navíc nabízí prostor pro rozvoj digitálních dovedností prostřednictvím práce s online slovníky a internetovými zdroji. Při skupinové práci se u žáků rozvíjejí také sociální a personální dovednosti, protože úkoly podporují spolupráci a výměnu názorů. Materiál je vhodný pro 2. stupeň ZŠ, ať už pro přípravu na přijímací zkoušky, nebo jako doplněk do opakovacích či suplovaných hodin. Zároveň obsahuje mezipředmětové vazby k občanské výchově (témata fair play, respekt a kritické hodnocení informací), mediální výchově (rozlišování pravdivých a nepravdivých informací a práce s různými typy textů), tělesné výchově (propojení sportu se zdravým životním stylem) a informatice (vyhledávání a ověřování aktuálních sportovních výsledků a zpráv na internetu). Metodicky je materiál vhodný jak pro práci jednotlivců, tak skupin, přičemž skupinové aktivity podporují diskuzi, vzájemnou pomoc a rozvoj komunikačních dovedností. Díky modulárnímu uspořádání lze materiál flexibilně přizpůsobit potřebám učitele i žáků a zařadit jej do různých vzdělávacích kontextů.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

RVP do 2024

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

několik tematických celků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.