Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Materiál je pracovní list určený pro výuku českého jazyka, který propojuje jazykové dovednosti s mezipředmětovými přesahy a kulturní gramotností. Žáci pracují s jazykovými prostředky a rozvíjejí slovní zásobu, zároveň získávají povědomí o kulturním kontextu renesance a principu perspektivy v umění i matematice. Materiál aktivizuje žáky k vyhledávání a třídění informací, k formulaci vlastních názorů a k reflexi významu uměleckých děl v jejich historickém i současném kontextu. Mezipředmětové vazby vedou žáky k propojení českého jazyka s výtvarnou výchovou, dějepisem i matematikou, což materiál obohacuje a zatraktivňuje. Součástí jsou i možnosti využití digitálních zdrojů, které rozšiřují informační gramotnost. Vhodné je doplnit reflexi či řízenou diskusi, která upevní porozumění a podpoří aktivní zapojení všech žáků. Závěrem lze říci, že pracovní list je inspirativní, efektivně podporuje rozvoj čtenářských dovedností i slovní zásoby, zároveň nabízí prostor pro aktivní práci s textem, podnětnou diskuzi ve třídě a propojení s matematickými prvky, zejména s pravidly perspektivy, což přispívá k širšímu pochopení kulturního a vědeckého kontextu díla.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025