Materiál do výuky

Čeština test V.

3. 3. 2016 základní vzdělávání
Autor
RNDr. Michaela Ševečková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál tvoří pracovní list do hodin českého jazyka. Obsahuje různorodé úkoly, které souvisejí s úvodním textem, ale najdete zde i řadu dalších úkolů s přesahem do jiných předmětů. Materiál je vhodný pro 2. stupeň ZŠ a pro SŠ, ať už pro přípravu na přijímací zkoušky, k maturitě, nebo jako doplněk do opakovacích nebo suplovaných hodin. Pro obtížnější úkoly nebo pro ověření odpovědí je vhodné používat pomůcky (český výkladový slovník, pravidla pravopisu, slovník synonym) a také internet.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
55.55 kB
Dokument
cestina-test-5.docx
Pracovní list – řešení
57.92 kB
Dokument
cestina-test-5-reseni.docx
Pracovní list – řešení
38.97 kB
Dokument
cestina-test-5-reseni.odt
Pracovní list
33.5 kB
Dokument
cestina-test-5.odt
Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Pracovní list je pestrý a efektivně kombinuje jazykové dovednosti s historickými, literárními a ekonomickými tématy. Úkoly jsou jasně formulované a zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti, rozšiřování slovní zásoby a schopnosti analyzovat texty i pracovat s tabulkami. Zadání podporují samostatné vyhledávání informací, porozumění odborným pojmům (například valorizace, deficit) a jejich aplikaci v různých jazykových i mezipředmětových souvislostech. Materiál přispívá k rozvoji schopnosti řešit problémy, neboť žáci identifikují otázky a hledají odpovědi na základě textu a dat v tabulkách, například doplňováním chybějících údajů či přiřazováním historických faktů. Úkoly zaměřené na antonyma, idiomy a význam slov pomáhají žákům formulovat přesné a srozumitelné odpovědi a zároveň obohacují jejich slovní zásobu. Práce ve dvojicích nebo skupinách, doporučená metodikou, podporuje spolupráci, vzájemnou pomoc a respektování názorů druhých, což rozvíjí komunikativní i sociální dovednosti žáků. Mezipředmětové vztahy jsou výrazné – žáci při plnění úkolů propojují znalosti z českého jazyka a literatury s dějepisem (historická data a souvislosti), občanskou výchovou (ekonomické principy a fungování důchodového systému) a matematikou (práce s tabulkou a čísly, pochopení velkých čísel a jejich zápisu). Díky přehledné struktuře a praktickému zaměření je pracovní list vhodný jak pro běžné vyučovací hodiny, tak pro přípravu na přijímací zkoušky.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

RVP do 2024

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.