Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Materiály do výuky
>
základní vzdělávání
>
Jazyk a jazyková komunikace
>
2. stupeň
>
Český jazyk a literatura
>
Komunikační a slohová výchova
Materiály do výuky
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání — lehké mentální postižení
Základní vzdělávání — středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání — těžké mentální postižení
Gymnázium
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast/Průřezové téma/Gramotnost
Všechny
Informatika (rvp zv 2021)
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie (rvp zv 2017)
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Člověk a příroda
Umění a kultura
Člověk a zdraví
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Osobnostní a sociální výchova
Výchova demokratického občana
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Multikulturní výchova
Environmentální výchova
Mediální výchova
Čtenářská gramotnost
Matematická gramotnost
Přírodovědná gramotnost
Finanční gramotnost
Jazyková gramotnost
Ict gramotnost
Stupeň základního vzdělání
Všechny
1. stupeň
2. stupeň
Vzdělávací obor
Všechny
Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
Další cizí jazyk
Tematický okruh
Všechny
Komunikační a slohová výchova
Jazyková výchova
Literární výchova
Očekávaný výstup
Všechny
Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji
Rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera v hovoru
Rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postoj
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci
Odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru
V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči
Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu
Využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu; samostatně připraví a s oporou o text přednese referát
Uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text s dodržováním pravidel mezivětného navazování
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
- žádné -
tělesné postižení
zrakové postižení
sluchové postižení - v komunikaci preferují český jazyk
vady řeči
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
souběžné postižení více vadami - MP a další postižení
souběžné postižení více vadami - kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
souběžné postižení více vadami - autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
autismus
dyslexie
dysortografie
dysgrafie
dyskalkulie
poruchy pozornosti a vnímání
z odlišného sociokulturního prostředí
z cizojazyčného prostředí
sluchové postižení - v komunikaci preferují český znakový jazyk
Vyhledat
Smazat filtr
Materiály
(59)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu materiálu
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
59
položek
Zpět
1
...
1
2
3
4
5
Další
základní vzdělávání
23. 2. 2009
0x
8206x
Práce s textem II.
Pracovní list slouží jako pomůcka pro nácvik vnímání textu dle nároků výstupů RVP. Zaměřuje se na subjektivní a…
základní vzdělávání
17. 2. 2009
0x
15616x
Práce s textem
Pracovní listy slouží jako pomůcka pro nácvik vnímání textu v duchu výstupů RVP ZV.
základní vzdělávání
12. 1. 2009
0x
9445x
Dedukce Sherlocka Holmese
Cílem je čtení s porozuměním: žáci pracují s úryvkem z povídky Vila Vistárie, k řešení úkolů vedou nejen doslovné…
základní vzdělávání
7. 1. 2009
0x
11270x
Vodník
Žáci se seznamují s charakteristikou pohádkové postavy, kompozicí charakteristiky a jazykovými prostředky, vyhledávají…
základní vzdělávání
18. 12. 2008
0x
8743x
Rétorické desatero
Při práci s pracovním listem si žáci uvědomují, co vše musí brát v úvahu při přípravě veřejného ústního projevu. Slouží…
základní vzdělávání
16. 12. 2008
0x
12423x
Řekni mi, co chceš, a já ti povím, jaký jsi
Žáci na základě ukázek jednotlivých promluv sestaví částečný portrét osoby mluvčího. Uvědomí si, co na ně může…
základní vzdělávání
20. 9. 2008
0x
9024x
Funkční styly II
Výkladová prezentace, podle níž si mohou žáci zpracovat zápis a kterou doplňuje výklad učitele, zejména při definici…
základní vzdělávání
11. 9. 2008
3x
24070x
Čarodějnice Agáta
Popis postavy čarodějnice. Žáci tvořivě pracují s popisem pohádkové postavy. Vhodné pro 4. - 6. ročník.
základní vzdělávání
14. 6. 2008
0x
11526x
Najdeš stylistické nedostatky?
Žák vyhledá stylistické nedostatky (především opakování slovesa mít) v popisu a s pomocí obrázku napíše vlastní text.
základní vzdělávání
27. 5. 2008
6x
15352x
Příprava a evaluace rétorických cvičení
Žáci na základě stanovených kritérií sestaví a prezentují mluvený projev a hodnotí jej. Mluvní cvičení je nejprve…
základní vzdělávání
27. 5. 2008
1x
13921x
Funkční styly I
Výkladová prezentace, podle které si mohou žáci průběžně zpracovat zápis. Prezentaci samozřejmě doplňuje výklad učitele…
Zobrazeno
12
z
59
položek
Zpět
1
...
1
2
3
4
5
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit materiál
Jak vložit materiál
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky