Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.
Objekt „Jak vidí zvířata“ tvoří pracovní list a dvouminutové video zaměřené na zrak v živočišné říši a jeho srovnání se zrakem člověka. Žáci pracují samostatně nebo ve dvojicích (či menších skupinách – podle dostupných zařízení pro přehrávání videí a schopností žáků pracovat samostatně). Nejprve sledují videa, poté doplňují informace do přiloženého pracovního listu. Materiál je vhodné zařadit do výuky při přechodu od živočichů k člověku – můžeme jej využít jako fylogenezi smyslových soustav – lze tak využít i u žáků s PO (pracují pouze s videi a pracovním listem) i jako úlohy pro nadané žáky (přesah na fylogenezi).
V rámci klíčové kompetence „Projevuje ohleduplný, citlivý a podporující přístup k živým jedincům, přírodě a světu jako celku“ lze s žáky diskutovat rozdíly ve vidění mezi lidmi a některými zvířaty a s tím související odlišnosti ve vnímání reálného světa.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025