Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.
Objekt „Jak vidí zvířata“ tvoří pracovní list a dvouminutové video zaměřené na zrak v živočišné říši a jeho srovnání se zrakem člověka. Žáci pracují samostatně nebo ve dvojicích (či menších skupinách – podle dostupných zařízení pro přehrávání videí a schopností žáků pracovat samostatně). Nejprve sledují videa, poté doplňují informace do přiloženého pracovního listu. Materiál je vhodné zařadit do výuky při přechodu od živočichů k člověku – můžeme jej využít jako fylogenezi smyslových soustav – lze tak využít i u žáků s PO (pracují pouze s videi a pracovním listem) i jako úlohy pro nadané žáky (přesah na fylogenezi).
V rámci klíčové kompetence „Projevuje ohleduplný, citlivý a podporující přístup k živým jedincům, přírodě a světu jako celku“ lze s žáky diskutovat rozdíly ve vidění mezi lidmi a některými zvířaty a s tím související odlišnosti ve vnímání reálného světa.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025