Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.
Ke klíčové kompetenci pochopení vlastních emocí může dobře posloužit video, které v úvodu pracuje se senzibilizací žáků na téma pochopení vlastních emocí. Následně si v diskuzním kruhu můžete doplnit téma o vlastní postřehy, které k emocím má učitel a jeho žáci. Diskuze vede k poznání, že druzí mají podobné emoce a hledání cesty, jak s nimi pracovat.
Scénky ve videu ukazují, že je důležité mít vedle sebe někoho, s kým si můžeme o emocích povídat. Učitel učí, jak uplatnit strategie zvládání zátěže a řešení náročných situací, včetně vyhledání pomoci. Existují různé strategie, jak s emocemi pracovat, a je dobré si s někým o svém strachu promluvit.
Na příkladu scénky rodinné večeře je ukázáno, že emoce jsou nakažlivé, snadno se přenáší na druhé. S žáky je vedena diskuze, například: Co všechno může vyvolat pozitivní emoce? Co může přinést hněv? Jak se krotí hněv? Umíte se „přeladit“? Na tuto diskuzi mohou žáci navázat při práci ve skupinkách. Jejich úkolem je zapsat, jaké emoce ve scénce poznali u jednotlivých členů rodiny. V rámci Klíčové kompetence – rozšiřuje okruh vztahů – učitel cíleně reaguje na rizikové chování žáků a žáci sdílí své zájmy, emoce a názory s ostatními členy třídního kolektivu.
V rámci Klíčové kompetence – rozšiřuje okruh vztahů – učitel cíleně reaguje na rizikové chování žáků a žáci sdílí své zájmy, emoce a názory s ostatními členy třídního kolektivu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025