- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Život v lese - soutěž
Materiál byl publikován 06. 05. 2009 a od té doby byl 13531× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 4.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Prezentace slouží k opakování a oživení učiva z přírodovědy (Společenstva lesa). Žáci mají dle ukryté fotografie, která se jim postupně odkrývá, určit, o jakého živočicha či rostlinu rostoucí v lese se jedná. Kdo uhádne, získává odměnu (korálek, obrázek apod.). Vyhrává ten, kdo získá nejvíce odměn. |
---|---|
Autor | Mgr. Petra Stanjurová (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů, zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy a nachází shody a rozdíly v přizpůsobení organismů prostředídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | základní vzdělávání – první stupeň – druhé období |
Typická věková skupina | 10 - 12 let |
Celková velikost | 8,72 MB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Život v lese.PPT | Prezentace | ![]() | 8,72 MB |
Komentáře
vloženo: 06. 05. 2009, 22:20:21
Dobrý den, kliknutí myší je určitě dobrý nápad, hra by zase byla o něčem jiném. Diskuze nad odkrytými díly by jistě byla legrační.Umím si to živě představit. A co se týče kompetice, možná se budete divit, ale já jsem tyto prezentace naopak využila při práci v kooperativních skupinách, i když stejně tak, jak popisuji v anotaci(korálky za správnou odpověď atd.) Žáci byli ve skupinách po pěti, byli rozděleni dle rolí. Jeden byl botanik – rozhodoval, zda je ukrytá rostlina dřevina, nebo bylina, druhý byl milovník zvířat – rozhodoval, zda je živočich obratlovec, třetí byl zapisovtel – všechna tozhodnutí svých kolegů zapisoval na papír, čtvrtý byl gong – tlesknutím oznámil, že je skupina hotová a pátý byl mluvčí – oznamoval odpověď. Jistě je možné utvořit mnoho obměn. Když jsem prezentaci vytvářela, věděla jsem, že jí budu používat na interaktivní tabuli, proto jsem nedala akci po klepnutí myší. Myslím, že by nás to zdržovalo. (Než tam každý dojde, ruch u toho…)Tak jsem to prostě spustila a starejte se, ovečky moje. Musím říct, že i tak děti hodně diskutovaly, to byste koukal. No spíš řvaly. Někdy nebylo poznat, která skupina byla první hotová. Děkuji za námět. Mějte se hezky Petra S.
vloženo: 07. 05. 2009, 23:03:23
Dobrý večer, děkuji za reakci. Je velmi pozitivní slyšet, jak kreativně jste s materiálem naložila. A zároveň velmi inspirativní. Děkuji. Líbí se mi rozdělení rolí v týmu, zvláště pak „gong“, který se najde v každé třídě :-) (tím samozřejmě tuto roli nepodceňuju)! Naopak – naopak je to velmi hezký a přínosný příklad toho, jak pracovat s rozdělením rolí v týmu. Přeji Vám hodně pozitivních zážitků. :-)
vloženo: 07. 05. 2009, 23:07:17
P.S. Myslím si, že Váš metodický nástin hodiny je velmi návodný a cenný. Doporučil bych ho příště uvádět jako „anotaci“ – pomůže to mnohým ostatním! :-)
vloženo: 13. 05. 2009, 12:48:11
Velmi inspirativní, nápadité s širokým využitím nejen při opakování a procvičování. Může být použité jako východisko pro problémové učení – vyhledávání a zpracování informací, porovnávání výsledků ve skupinách,řešení problému, ale rovněž jako evokace (co o daném tématu – lese – vím). Děkuji za skvělý nápad i práci při tvorbě prezentace.
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 06. 05. 2009, 21:29:32
Tato prezentace byla jistě pracná, nicméně měl bych jednu technickou připomínku: bylo by přínosnější načasovat animaci tak, aby se jednotlivé díly odkrývaly při kliknutí myší. Dětem je potřeba dát čas, aby analyzovaly jednotlivé odkryté dilky (napr.: voda – bude to vodní živočich, kopyto – kopytník atd.). Při současném nastavení akcí „změna po předchozím snímku“ se prezentace nedá zastavit a není prostor pro interakci a analýzu. Systém odkrývání je velmi pěkný nápad, je jen škoda, že je hra zaměřena pouze na kompetici. Přimlouval bych se pro nepodceňování diskuze s dětmi nad jednotlivými díly, které se postupně odkrývají, protože právě jejich „uvažování nahlas“ může být výbornou zpětnou vazbou pro učitele. P.S. Ta veverka nemá chybu :-)