Statistika

Materiál byl publikován 06. 05. 2009 a od té doby byl 12237× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 2/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 3.25,
počet hodnocení: 4.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 1 uživatel hodnocení: 4 zatím nikdo hodnocení: 3 2 uživatelé hodnocení: 2 1 uživatel hodnocení: 1 zatím nikdo
 
Doporučit materiál

Jak citovat

STANJUROVÁ, Petra. Život v lese - soutěž. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 06. 05. 2009, [cit. 2019-05-21]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/zivot-v-lese-soutez.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 38912
Anotace

Prezentace slouží k opakování a oživení učiva z přírodovědy (Společenstva lesa). Žáci mají dle ukryté fotografie, která se jim postupně odkrývá, určit, o jakého živočicha či rostlinu rostoucí v lese se jedná. Kdo uhádne, získává odměnu (korálek, obrázek apod.). Vyhrává ten, kdo získá nejvíce odměn.

Autor

Mgr. Petra Stanjurová (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů, zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy a nachází shody a rozdíly v přizpůsobení organismů prostředídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

les, živočich, rostlina, plodsoutěž

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň – druhé období
Typická věková skupina 10 - 12 let
Celková velikost 8,72 MB
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnout Život v lese.PPTPrezentacePrezentace Microsoft Powerpoint Prezentace Microsoft Powerpoint8,72 MB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Svatopluk Mareš
vloženo: 06. 05. 2009, 21:29:32

Tato prezentace byla jistě pracná, nicméně měl bych jednu technickou připomínku: bylo by přínosnější načasovat animaci tak, aby se jednotlivé díly odkrývaly při kliknutí myší. Dětem je potřeba dát čas, aby analyzovaly jednotlivé odkryté dilky (napr.: voda – bude to vodní živočich, kopyto – kopytník atd.). Při současném nastavení akcí „změna po předchozím snímku“ se prezentace nedá zastavit a není prostor pro interakci a analýzu. Systém odkrývání je velmi pěkný nápad, je jen škoda, že je hra zaměřena pouze na kompetici. Přimlouval bych se pro nepodceňování diskuze s dětmi nad jednotlivými díly, které se postupně odkrývají, protože právě jejich „uvažování nahlas“ může být výbornou zpětnou vazbou pro učitele. P.S. Ta veverka nemá chybu :-)

2. autor: Mgr. Petra Stanjurová
vloženo: 06. 05. 2009, 22:20:21

Dobrý den, kliknutí myší je určitě dobrý nápad, hra by zase byla o něčem jiném. Diskuze nad odkrytými díly by jistě byla legrační.Umím si to živě představit. A co se týče kompetice, možná se budete divit, ale já jsem tyto prezentace naopak využila při práci v kooperativních skupinách, i když stejně tak, jak popisuji v anotaci(korálky za správnou odpověď atd.) Žáci byli ve skupinách po pěti, byli rozděleni dle rolí. Jeden byl botanik – rozhodoval, zda je ukrytá rostlina dřevina, nebo bylina, druhý byl milovník zvířat – rozhodoval, zda je živočich obratlovec, třetí byl zapisovtel – všechna tozhodnutí svých kolegů zapisoval na papír, čtvrtý byl gong – tlesknutím oznámil, že je skupina hotová a pátý byl mluvčí – oznamoval odpověď. Jistě je možné utvořit mnoho obměn. Když jsem prezentaci vytvářela, věděla jsem, že jí budu používat na interaktivní tabuli, proto jsem nedala akci po klepnutí myší. Myslím, že by nás to zdržovalo. (Než tam každý dojde, ruch u toho…)Tak jsem to prostě spustila a starejte se, ovečky moje. Musím říct, že i tak děti hodně diskutovaly, to byste koukal. No spíš řvaly. Někdy nebylo poznat, která skupina byla první hotová. Děkuji za námět. Mějte se hezky Petra S.

3. autor: Svatopluk Mareš
vloženo: 07. 05. 2009, 23:03:23

Dobrý večer, děkuji za reakci. Je velmi pozitivní slyšet, jak kreativně jste s materiálem naložila. A zároveň velmi inspirativní. Děkuji. Líbí se mi rozdělení rolí v týmu, zvláště pak „gong“, který se najde v každé třídě :-) (tím samozřejmě tuto roli nepodceňuju)! Naopak – naopak je to velmi hezký a přínosný příklad toho, jak pracovat s rozdělením rolí v týmu. Přeji Vám hodně pozitivních zážitků. :-)

4. autor: Svatopluk Mareš
vloženo: 07. 05. 2009, 23:07:17

P.S. Myslím si, že Váš metodický nástin hodiny je velmi návodný a cenný. Doporučil bych ho příště uvádět jako „anotaci“ – pomůže to mnohým ostatním! :-)

5. autor: Mgr. Dana Svobodová
vloženo: 13. 05. 2009, 12:48:11

Velmi inspirativní, nápadité s širokým využitím nejen při opakování a procvičování. Může být použité jako východisko pro problémové učení – vyhledávání a zpracování informací, porovnávání výsledků ve skupinách,řešení problému, ale rovněž jako evokace (co o daném tématu – lese – vím). Děkuji za skvělý nápad i práci při tvorbě prezentace.

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.