Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Materiál umožňuje žákům efektivní práci s odborným textem z oblasti přírodopisu. Text je srozumitelný a obsahuje dostatek informací, které vedou k hlubšímu porozumění tématu. Zadání jednotlivých úkolů je jasné a různorodé, což podporuje rozvoj čtenářské gramotnosti, schopnost vyhledávat klíčové informace a logicky je zpracovávat. Metodicky je materiál velmi variabilní – je vhodný jak pro individuální práci, tak pro práci ve dvojicích nebo skupinách. Skupinové aktivity podporují spolupráci, vzájemné vysvětlování a diskusi, což přispívá k rozvoji komunikačních dovedností a kritického myšlení. Pracovní list také umožňuje diferencovat výuku podle úrovně žáků – náročnost otázek lze upravit dle potřeby a časových možností. Významná je mezipředmětová vazba mezi českým jazykem a přírodopisem, kdy žáci nejen získávají nové vědomosti o mořských organismech, ale zároveň rozvíjejí schopnost práce s textem a jeho interpretace. Doporučuji doplnit hodinu o závěrečnou diskusi, která podpoří reflexi učiva a rozšíří žákovské chápání širších souvislostí. Materiál přispívá k motivaci žáků k aktivní práci s textem.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025