Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Výukový modul pro starší žáky (8. a 9. ročník) nabízí příležitost rozvíjet dovednosti, které žáci využijí nejen ve škole, ale i v běžném životě či budoucím povolání. Je praktickou oporou pro každého, kdo chce starším žákům pomoci najít jistotu ve vyjadřování a radost z prezentování (také anglicky). Žáci se naučí obhajovat své názory a pracovat s vlastními nápady. Velkou předností je propojení praktických cvičení s jasně vysvětlenými principy prezentace. Modul vede žáky k tomu, aby přemýšleli nad obsahem svých sdělení i nad jejich formou, a učí je vystihnout myšlenku „stručně a výstižně“. Každá aktivita nabízí prostor pro spolupráci i individuální sebereflexi a učí žáky spolupracovat a respektovat názory ostatních. V materiálu nechybí podnětné otevřené otázky, které žáky vedou k hlubšímu zamyšlení a argumentaci. Aktivity lze snadno přizpůsobit podle úrovně třídy a využít je celé, nebo jen jako inspiraci a doplněk.
Rozvoj zejména Klíčové kompetence komunikační – vyjadřuje se prostřednictvím souboru běžných výrazových prostředků, které volí s důrazem na svůj komunikační záměr, partnera a situaci, a to i v cizím jazyce.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025