Materiál do výuky

Učíme se prezentovat 2

18. 9. 2025
Autor
Bc. Robert Chalupecký
Spoluautor
et al.
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Cílem programu je naučit žáky pracovat s informacemi a následně je efektivně prezentovat, a to jak v českém, tak anglickém jazyce. Během programu se žáci naučí prezentovat samostatně i ve skupině, a to jak za pomoci elektronických nástrojů, tak bez nich. Závěrečnou prezentaci žáci předvedou v anglickém jazyce. Prostor je věnován rétorické průpravě, pracuje se s poskytováním a přijímáním zpětné vazby a rovněž je kladen větší důraz na práci v anglickém jazyce.

Kompletní materiály k výukovému programu (16× 45 minut), včetně metodiky. Program je určen pro žáky 8. a 9. tříd ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
1.14 MB
PDF
Ucime_se_prezentovat_2_FF.pdf
Vzdělávací modul
2.62 MB
PDF
4_Soubor_materialu_pro_realizaci_programu_2.pdf
Vzdělávací modul
863.89 kB
PDF
5_Soubor_metodickych_materialu_2.pdf
Pracovní list
2.18 MB
PDF
Zakovsky_sesit_Ucime_se_prezentovat_2.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
4x
PDF
Komentář recenzenta

Výukový modul pro starší žáky (8. a 9. ročník) nabízí příležitost rozvíjet dovednosti, které žáci využijí nejen ve škole, ale i v běžném životě či budoucím povolání. Je praktickou oporou pro každého, kdo chce starším žákům pomoci najít jistotu ve vyjadřování a radost z prezentování (také anglicky). Žáci se naučí obhajovat své názory a pracovat s vlastními nápady. Velkou předností je propojení praktických cvičení s jasně vysvětlenými principy prezentace. Modul vede žáky k tomu, aby přemýšleli nad obsahem svých sdělení i nad jejich formou, a učí je vystihnout myšlenku „stručně a výstižně“. Každá aktivita nabízí prostor pro spolupráci i individuální sebereflexi a učí žáky spolupracovat a respektovat názory ostatních. V materiálu nechybí podnětné otevřené otázky, které žáky vedou k hlubšímu zamyšlení a argumentaci. Aktivity lze snadno přizpůsobit podle úrovně třídy a využít je celé, nebo jen jako inspiraci a doplněk.

Rozvoj zejména Klíčové kompetence komunikační – vyjadřuje se prostřednictvím souboru běžných výrazových prostředků, které volí s důrazem na svůj komunikační záměr, partnera a situaci, a to i v cizím jazyce.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.