Materiál do výuky

Učíme se prezentovat 1

18. 9. 2025
Autor
Bc. Robert Chalupecký
Spoluautor
et al.
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Cílem vzdělávacího programu je přiblížit žákům různé metody prezentování. Program se skládá ze tří fází: přípravy a realizace krátké individuální prezentace, přípravy a realizace delší skupinové prezentace a přípravy a realizace anglické verze prezentace. Pracuje se ve dvojicích a klade se důraz na základní pilíře tvorby prezentací.

Kompletní materiály k výukovému programu (16× 45 minut), včetně metodiky. Program je určen pro žáky 6. a 7. tříd ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
1 MB
PDF
Ucime_se_prezentovat_1.pdf
Metodika
1.87 MB
PDF
5_Soubor_metodickych_materialu_1.pdf
Metodika
4.21 MB
PDF
4_Soubor_materialu_pro_realizaci_programu_1.pdf
Pracovní list
3.25 MB
PDF
Zakovsky_sesit_Ucime_se_prezentovat_1.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
4x
PDF
Komentář recenzenta

Výukový modul „Učíme se prezentovat“ zve učitele i žáky k objevování dovedností, které mají okamžitý přesah do každodenního života. Materiály jsou připraveny srozumitelně a krok za krokem propojují teorii s praxí tak, aby se žáci mohli do procesu aktivně zapojit a s chutí zkoušet nové věci. Velkým přínosem je důraz na rozvoj komunikačních dovedností – žáci se učí nejen co sdělit, ale také jak se mají vyjadřovat jasně a výstižně. Součástí modulu jsou podnětné evokační části i prostor pro reflexi. Zpětná vazba probíhá formou sebehodnocení nebo komentářů učitele, aktivita tedy podporuje kritické myšlení a zdravou sebedůvěru. Modul je příjemnou inspirací pro každého, kdo chce žákům dát do rukou nástroje k sebejistému a kultivovanému vyjadřování.

Klíčové kompetence digitální – tvorba digitálního obsahu a Klíčové kompetence komunikační – vyjadřuje se prostřednictvím soboru běžných výrazových prostředků, které volí s důrazem na svůj komunikační záměr v cizích jazycích.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.