Materiály do výuky základní vzdělávání Setkání s knihou – Five Nights at Freddy’s
Materiál do výuky

Setkání s knihou – Five Nights at Freddy’s

1. 9. 2025
Autor
Mgr. Martina Holíková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výuková aktivita vycházející z knihy „Five Nights at Freddy’s: Fazbear Frights 1 – Into the Pit“ autora Scotta Cawthona chce seznámit žáky s hororovým žánrem a podporuje kritické myšlení, tvůrčí psaní a vyjádření vlastních názorů a myšlenek. Metodika propojuje čtení s dramatizací, digitální tvorbou a kreativním psaním. Žáci pracují ve skupinách, využívají moderní technologie (mobilní telefony, tablety) a interpretují text formou dramatického čtení. Určeno pro žáky 7.–9. ročníku ZŠ, lze využít v hodinách anglického jazyka, konverzace či výtvarné a digitální výchovy.

Metodika vznikla na podporu čtenářské gramotnosti v rámci projektu „Setkání s knihou“, MAS Pobeskydí.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
4.07 MB
PDF
Metodika_-_Five_Nights_at_Freddy.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Metodika ke knize „Five Nights at Freddy’s: Fazbear Frights 1 – Into the Pit“ motivuje zejména starší čtenáře díky využití hororových prvků, které přirozeně podněcují zájem a zvídavost. Z hlediska jazykového vzdělávání je cílem metodiky porozumění obsahu jednoduchého uměleckého textu v angličtině, a to prostřednictvím práce s originálním narativním příběhem. Text slouží jako východisko pro aktivity, které dále rozvíjejí čtenářskou a pisatelskou gramotnost – žáci své závěry dokládají textem, usilují o přesnost při formulování alternativních zakončení příběhu a reflektují své čtenářské zážitky. Metodika je inovativní díky zapojení prvků dramatické výchovy, které posilují tvořivost, empatii a práci s emocemi.

Výukový materiál rozvíjí Klíčovou kompetenci komunikační – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – žáci přemýšlejí o komunikačním záměru autora, interpretují jeho jazykové prostředky a diskutují nad jejich účinkem.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.