Zajímavá inspirace do hodin čtení pro žáky 4.–5. třídy. Hodí se na zahájení po vánočních prázdninách, žáky však potěší i v průběhu roku zavzpomínáním na Vánoce. Žáci pracují s kopií stránky vánočního televizního programu, zopakují si digitální hodiny a jejich převody, učí se orientovat v typu nesouvislého textu, se kterým mají čeští žáci větší problémy než s texty souvislými (PISA 2009), propojují předchozí zkušenosti z textu i ze života se čteným textem. Vycházíme z faktu, že drtivá většina dětí sleduje televizi denně nebo téměř denně a proto s velkou pravděpodobností shlédli TV vysílání v průběhu Vánoc. Tato tematika je dětem velmi blízká, zaměřená tradičně většinou na pohádky a dětskou tvorbu v různých provedeních. Jako návaznost je možné provést čtení některé z klasických pohádek uvedených i ve filmovém provedení (např. Popelka – Tři oříšky pro Popelku) a zhodnotit, v čem se liší text a film po obsahové i formální stránce. V této hodině se budou žáci věnovat televiznímu programu a jeho porozumění, TV program se promítá podle vybavenosti třídy na interaktivní tabuli, projektoru nebo se vytiskne jeho kopie.