Domů > Materiály do výuky > základní vzdělávání > Přímá a nepřímá úměrnost (základní seznámení) – interaktivní
Materiál do výuky

Přímá a nepřímá úměrnost (základní seznámení) – interaktivní

10. 6. 2011 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Miroslav Pěnička
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
dyskalkulie

Anotace

První seznámení s pojmy přímá a nepřímá úměrnost. Žák řeší „selským“ rozumem základní ukázky úměrnosti. Určí číselnou hodnotu (výsledek). Doplní „typickou“ formulaci „Čím více, tím více (méně)“. Rozhodne mezi přímou x nepřímou úměrností. Tabulkový procesor po doplnění ihned vyhodnocuje správnost. Po správném splnění všech kroků se objeví informace SPRÁVNĚ. List č. 1 pracuje se stejnými číselnými hodnotami, žák se soustředí na rozlišení úměrností. V listu č. 2 žák dopočítává „náročnější“ hodnoty z hlavy. V listu č. 3 je novým krokem „výpočet přes jedničku“. Materiál je při výkladu možné použít k doplňování na interaktivní tabuli. K dispozici je stručný návrh aktivit a ukázka jednotlivých listů. Vhodné pro méně talentované žáky i práci s žákem-dyskalkulikem (list č. 1, list č. 2 s kalkulátorem). Konzultováno s PPP v Semilech (Mgr. M. Melíšková, spec. pedagog).
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
51 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 1.xls
Pracovní list
51 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 2.xls
Pracovní list
54.5 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 3.xls
Popis
92.5 kB
Dokument
Popis.doc
Pracovní list
15.86 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 1.ods
Pracovní list
16.48 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 2.ods
Pracovní list
17 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 3.ods
Popis
71.78 kB
Dokument
Popis.odt

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
3x
Tabulka
1x
Dokument
3x
Tabulka
1x
Dokument

Hodnocení od uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Vazby na další materiály:

Tento materiál je součástí:

Druh učebního materiálu:

Pracovní list

Druh interaktivity:

Aktivita

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština