Anotace |
První seznámení s pojmy přímá a nepřímá úměrnost. Žák řeší „selským“ rozumem základní ukázky úměrnosti. Určí číselnou hodnotu (výsledek). Doplní „typickou“ formulaci „Čím více, tím více (méně)“. Rozhodne mezi přímou x nepřímou úměrností. Tabulkový procesor po doplnění ihned vyhodnocuje správnost. Po správném splnění všech kroků se objeví informace SPRÁVNĚ. List č. 1 pracuje se stejnými číselnými hodnotami, žák se soustředí na rozlišení úměrností. V listu č. 2 žák dopočítává „náročnější“ hodnoty z hlavy. V listu č. 3 je novým krokem „výpočet přes jedničku“. Materiál je při výkladu možné použít k doplňování na interaktivní tabuli. K dispozici je stručný návrh aktivit a ukázka jednotlivých listů. Vhodné pro méně talentované žáky i práci s žákem-dyskalkulikem (list č. 1, list č. 2 s kalkulátorem). Konzultováno s PPP v Semilech (Mgr. M. Melíšková, spec. pedagog). |
Autor |
Mgr. Miroslav Pěnička (Autor) |
Jazyk |
Čeština |
Očekávaný výstup |
řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem; pracuje s měřítky map a plánůdalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby |
dyskalkulie |
Klíčová slova |
úměrnost, úměra, úměrnost přímá, úměrnost nepřímá, poměr |
Druh učebního materiálu |
Pracovní list |
Druh interaktivity |
Aktivita |
Cílová skupina |
Žák |
Stupeň a typ vzdělávání |
základní vzdělávání – druhý stupeň |
Typická věková skupina |
12 - 15 let |
Celková velikost |
379,00 kB |
Vazby na ostatní materiály |
- Je součástí
|
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|