Materiál do výuky

Překážková dráha

3. 7. 2025
Autor
Tomáš Roztočil
Spoluautor
ZŠ Jaroměř, Na Ostrově
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výukové video (délka 2:20) slouží jako inspirace pro učitele tělesné výchovy při tvorbě překážkových drah v hodinách gymnastiky. Video obsahuje ukázku překážkové dráhy, kterou by měli žáci 2. stupně základní školy úspěšně zvládnout v co nejkratším čase. Překážková dráha je sestavena za použití klasického gymnastického nářadí – kozy, švédské bedny, atletických překážek, žíněnky a laviček. Žáci rozvíjejí své gymnastické dovednosti, koordinaci pohybů a obratnost. Video nabízí inspiraci pro sestavení různorodých a bezpečných překážkových drah, které podporují pohybovou kreativitu a motivaci žáků k aktivnímu zapojení do výuky.
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
Komentář recenzenta

Tento videomateriál slouží jako inspirativní zdroj pro učitele tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ. Obsahuje konkrétní a realistickou ukázku překážkové dráhy vhodné pro školní tělocvik. Praktická demonstrace je názorná, přehledná a snadno přenositelná do výuky. Dráha je sestavena tak, aby podporovala rozvoj obratnostních dovedností, koordinace a celkové motoriky žáků. Video podporuje tvořivost učitelů při plánování hodin a nabízí konkrétní inspiraci pro tvorbu pestrých a bezpečných drah. Tím přispívá k vyšší motivaci žáků a zapojení do hodin tělesné výchovy.

Důraz na soutěživý prvek formou běhu na čas (případně paralelních drah) zvyšuje zájem žáků o aktivitu a rozvíjí i jejich schopnost spolupracovat a zvládat výzvy.

Klíčová kompetence k učení – Řídí vlastní procesy učení – Žák vyhledává a využívá informace k vlastnímu učení. Vyhodnocuje vlastní pokrok, plánuje kroky ke zlepšení (např. zlepšení času při běhu překážkové dráhy). Osvojuje si nové pohybové dovednosti prostřednictvím praktické činnosti a vizuální inspirace.

Klíčová kompetence k řešení problémů – Reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení – Žák při překonávání překážek hledá vhodný způsob provedení pohybových úkonů. Rozhoduje se, jak nejefektivněji projít dráhou s ohledem na své schopnosti. Reaguje na změny v podmínkách (např. přizpůsobení tempa nebo pořadí pohybů) a hledá vlastní strategie zvládnutí úkolu.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace