Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.
Tento videomateriál slouží jako inspirativní zdroj pro učitele tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ. Obsahuje konkrétní a realistickou ukázku překážkové dráhy vhodné pro školní tělocvik. Praktická demonstrace je názorná, přehledná a snadno přenositelná do výuky. Dráha je sestavena tak, aby podporovala rozvoj obratnostních dovedností, koordinace a celkové motoriky žáků. Video podporuje tvořivost učitelů při plánování hodin a nabízí konkrétní inspiraci pro tvorbu pestrých a bezpečných drah. Tím přispívá k vyšší motivaci žáků a zapojení do hodin tělesné výchovy.
Důraz na soutěživý prvek formou běhu na čas (případně paralelních drah) zvyšuje zájem žáků o aktivitu a rozvíjí i jejich schopnost spolupracovat a zvládat výzvy.
Klíčová kompetence k učení – Řídí vlastní procesy učení – Žák vyhledává a využívá informace k vlastnímu učení. Vyhodnocuje vlastní pokrok, plánuje kroky ke zlepšení (např. zlepšení času při běhu překážkové dráhy). Osvojuje si nové pohybové dovednosti prostřednictvím praktické činnosti a vizuální inspirace.
Klíčová kompetence k řešení problémů – Reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení – Žák při překonávání překážek hledá vhodný způsob provedení pohybových úkonů. Rozhoduje se, jak nejefektivněji projít dráhou s ohledem na své schopnosti. Reaguje na změny v podmínkách (např. přizpůsobení tempa nebo pořadí pohybů) a hledá vlastní strategie zvládnutí úkolu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025