Aktualizovaná verze materiálu (2021) slouží jako podpora k pochopení pozice Česka mezi ostatními zeměmi Evropy (zejména těmi nám nejbližšími).
Je určený primárně pro nižší ročníky střední školy, ale lze ho využít i na druhém stupni školy základní (tato témata jsou vyučována obvykle v osmé či deváté třídě). Časově zabere dvě vyučovací hodiny. Cílem první je zejména tvorba grafů. Je na zvážení učitele, zda zvolí tvorbu grafů v ruce, či za pomoci tabulkového procesoru. Grafy mohou být předmětem vzájemného hodnocení žáků nebo hodnoceným výstupem pro učitele. Druhá hodina je zaměřená především na propojení našeho státu s okolními zeměmi a zakončená aktivitou směřující k dovednosti vyhledat a porovnat vhodné spojení do blízké metropole. Je cíleně vybrán Berlín, kde časy a ceny spojení mohou vést k zamyšlení o vhodnosti letecké dopravy.
Vhodný je přístup k počítači a internetovému připojení, i když zcela nezbytné je to pouze pro úkol číslo 4. Ten se navíc dá zvládnout za použití vlastních zařízení žáků.
Velmi dobře zpracovaný pracovní list pro výuku zeměpisu. Pracovní list je názorný (přehledné mapky, vhodné grafy) i s použitými zdroji. Je koncipovaný, že uživatel používá srovnávání a uvažování. Pracovní list bude i velmi pomalu zastarávat.
Při vyhledávání bude asi problémem krátký nadpis "Postavení ČR v Evropě". Pod tímto názvem (jen ten samotný nadpis bez upřesnění) si lze představit prakticky cokoli.
5 z 5
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
TIŠL, Petr. Postavení ČR v Evropě. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 11. 04. 2022, [cit. 2023-12-11]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/postaveni-cr-v-evrope-4.html>. ISSN 1802-4785.