Projektový den Ochránce včel je zaměřen na podporu zájmu o učení, podporu čtenářství, podporu čtenářské gramotnosti, čtení s porozuměním s využitím moderních metod a ICT technologií a na práci s informacemi. V úvodu budou žáci společně besedovat se včelařem. Následně se rozdělí do týmů a budu plnit „zkoušku ochránce včel“. V rámci této zkoušky budou různými aktivizačními metodami (např. I.N.S.E.R.T, ANO–NE apod.) a za pomocí internetu, encyklopedie či rozhovoru se včelařem plnit úkoly. Po zvládnutí všech úkolů se z nich stanou ochránci včel. Důležitá je motivace před projektovým dnem i v jeho průběhu. V závěru dne si vyrobí odznak ochránce včel a projekt pod vedením učitele/ů evaluují. Evaluace (autoevaluace) probíhá i po každém splněném úkolu. Tento článek má vazbu na materiál Včela různými aktivizujícími metodami.