Hra vybízí počítat s chutí, aktivně a správně a motivuje žáka k dosahování osobního maxima. Žák čte s porozuměním a řeší měnící se modelové situace. Program zajišťuje okamžitou zpětnou vazbu a umožňuje sledovat vlastní pokroky. Aktivita a dovednosti žáka jsou zřetelně pozorovatelné. Interaktivní výukový materiál je vytvořen jako webové stránky za pomocí javascriptu. Tyto „stránky“ mohu být načítány buď přímo ze serveru, nebo (bez přístupu na internet) uloženy na jednotlivé počítače. Zabalený soubor „Zavody lodi“ rozbalíte a v jednotlivých složkách vždy najdete soubor s názvem START … Didaktickou hru spustíte poklikáním na tento soubor. Didaktická hra se otevře ve vašem internetovém prohlížeči. Funguje ve všech běžných prohlížečích (FireFox, Google Chrome, Opera...) automaticky, pouze v Internet Exploreru je třeba kliknout na „povolit blokovaný obsah“. Je důležité dbát na to, aby všechny soubory zůstaly pohromadě, tak jak byly rozbaleny, protože vzájemně spolupracují. Kdyby se vám stalo, že některý soubor omylem smažete, je nejjednodušší soubory opět rozbalit z původního staženého a zabaleného a vše by mělo fungovat v pořádku.
Zajímavý materiál, kterých zde moc není - hra, kde příklady pohání loď. Hra je v několik variantách, takže lze zvolit úrověň, která je potřeba. Pro snažší využití by bylo možná vhodné vytvořit nějaký rozcestník na spouštění.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
NOVOTŇÁK, Petr. Obvod a obsah interaktivně. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 06. 12. 2011, [cit. 2024-10-09]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/obvod-a-obsah-interaktivne-3.html>. ISSN 1802-4785.