Se zájmem jsem si prohlédl tuto prezntaci. Přináší dětem jistě mnoho zajímavých informací. Ale nebylo by lepší kvůli konfrontaci a naplnění očekávaného výstupu přidat několik obrázků z procesů s "čarodějnicemi" či několik obrázků válek "ve jménu boha" (křižácké výpravy atd.)? Z čeho mohou děti vyvodit kladné a záporné stránky náboženství? Mohou touto prezentací získat objektivní argumenty? Z technického hlediska bych volil méně různorodých animací... celek pak nepůsobí harmonicky, ale spíše rušivě.
Povedla se Vám celkem užitečná pomůcka. S kolegou Marešem souhlasím v jedné věci: těch animací je skutečně lépe raději užívat střídmě.
Avšak důležitější je, že pro prostředí našich běžných státních vzdělávacích ústavů bude jistě vhodné připravit se předem na další poznámky vznesené kolegou Marešem. Je totiž téměř stoprocentně jisté, že tyto otázky padnou, neboť už dvě tři generace byly takto úmyslně zkresleně informovány (deformovány), nepídí se po pravdě a z těchto myšlenek žijí celý život. Dnes už jsou k dostání skvělé (i čtivé) knihy erudovaných historiků a dalších odborníků, které uvádějí na pravou míru omyly zaseté a pěstované v nás hodně, hodně desetiletí.
Doporučuji k těmto a podobným tématům například tuto literaturu:
Radomír Malý: Církevní dějiny
Radomír Malý: Je dovoleno bránit inkvizici?
Pavel K. Mráček: Stručná příručka církevních dějin
Pavel K. Mráček: Upalování čarodějnic a inkvizice – mýtus nebo skutečnost
Pavel Kábrt: Jak se nezbláznit
Ve druhém dílu Vaší prezentace ve snímku 6 se vyskytuje zmatečná obrazová informace: místo evangelické katedrály by měl být obrázek pravoslavného kostela (např. krásné jsou pravoslavné kostely na Hané – pod tímto heslem najdete na internetu).
Přimlouvám se za pokračování, které by alespoň pootevřelo také problémy v dějinách křesťanství (a zejména katolictví), některé naznačuje kolega Mareš.
A paní kolegyni Trunečkové bych dal k úvaze: Nemá český ateismus kořeny trochu starší než ony dvě tři generace?