- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Křesťanství II
Materiál byl publikován 07. 05. 2009 a od té doby byl 9085× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 1.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Prezentace a pracovní list určené k rozšíření znalostí o křesťanství (křesťanské církve, křesťanství v ČR). |
---|---|
Autor | Mgr. Jana Malá (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | objasní potřebu tolerance ve společnosti, respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinámdalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Průřezová témata | Osobnostní a sociální výchova » Rozvoj schopností poznávání |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | |
Druh učebního materiálu | Prezentace |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | základní vzdělávání – druhý stupeň |
Typická věková skupina | 12 - 15 let |
Celková velikost | 13,39 MB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Křestaňství II.odp | Prezentace | ![]() | 6,44 MB |
stáhnout | Náhled | Křestaňství II.ppt | Prezentace | ![]() | 6,90 MB |
stáhnout | Náhled | Křesťanství II – pl.doc | Pracovní list | ![]() | 32,26 kB |
stáhnout | Náhled | Křesťanství II – pl.odt | Pracovní list | ![]() | 19,28 kB |
Komentáře
vloženo: 13. 05. 2009, 17:37:47
Povedla se Vám celkem užitečná pomůcka. S kolegou Marešem souhlasím v jedné věci: těch animací je skutečně lépe raději užívat střídmě. Avšak důležitější je, že pro prostředí našich běžných státních vzdělávacích ústavů bude jistě vhodné připravit se předem na další poznámky vznesené kolegou Marešem. Je totiž téměř stoprocentně jisté, že tyto otázky padnou, neboť už dvě tři generace byly takto úmyslně zkresleně informovány (deformovány), nepídí se po pravdě a z těchto myšlenek žijí celý život. Dnes už jsou k dostání skvělé (i čtivé) knihy erudovaných historiků a dalších odborníků, které uvádějí na pravou míru omyly zaseté a pěstované v nás hodně, hodně desetiletí. Doporučuji k těmto a podobným tématům například tuto literaturu: Radomír Malý: Církevní dějiny Radomír Malý: Je dovoleno bránit inkvizici? Pavel K. Mráček: Stručná příručka církevních dějin Pavel K. Mráček: Upalování čarodějnic a inkvizice – mýtus nebo skutečnost Pavel Kábrt: Jak se nezbláznit
Ve druhém dílu Vaší prezentace ve snímku 6 se vyskytuje zmatečná obrazová informace: místo evangelické katedrály by měl být obrázek pravoslavného kostela (např. krásné jsou pravoslavné kostely na Hané – pod tímto heslem najdete na internetu).
vloženo: 17. 05. 2009, 21:34:24
Přimlouvám se za pokračování, které by alespoň pootevřelo také problémy v dějinách křesťanství (a zejména katolictví), některé naznačuje kolega Mareš. A paní kolegyni Trunečkové bych dal k úvaze: Nemá český ateismus kořeny trochu starší než ony dvě tři generace?
vloženo: 18. 05. 2009, 10:10:32
Pro pana kolegu Sotoláře: ano, mnohem a mnohem, ale „brainwashing“ posledních desetiletí byl velmi intenzivní a účinný.
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 07. 05. 2009, 23:35:22
Se zájmem jsem si prohlédl tuto prezntaci. Přináší dětem jistě mnoho zajímavých informací. Ale nebylo by lepší kvůli konfrontaci a naplnění očekávaného výstupu přidat několik obrázků z procesů s „čarodějnicemi“ či několik obrázků válek „ve jménu boha“ (křižácké výpravy atd.)? Z čeho mohou děti vyvodit kladné a záporné stránky náboženství? Mohou touto prezentací získat objektivní argumenty? Z technického hlediska bych volil méně různorodých animací… celek pak nepůsobí harmonicky, ale spíše rušivě.