Domů > Materiály do výuky > základní vzdělávání > Karetní hra „Kvarteto" - využití kovů
Materiál do výuky

Karetní hra „Kvarteto" - využití kovů

3. 1. 2011 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Marek Killar
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Karetní hra podporující zábavnou formou poznávání využití kovů. Kovy jsou seřazeny do čtveřic dle podobného využití.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Návod
27 kB
Dokument
KVARTETO využití kovů.doc
Karetní hra
389 kB
Tabulka
KVARTETO využití kovů.xls
Návod
18.2 kB
Dokument
KVARTETO využití kovů.odt

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
1x
Dokument
1x
Tabulka
1x
Dokument

Hodnocení od uživatelů

Miroslav Melichar
3. 1. 2011, 21:39
Materiál je po věcné stránce chybný stejně jako podobné materíály autora Karetní hra Černý Petr Kovy 1 a 2.

1. Materíály se prý zabývají kovy, ale některé uvedené prvky kovy jasně nejsou (Ge, Si, B)


2. Uvedené fotografie někdy předstsvují skutečně prvek (což odpovídá uvedeným názvům), ale jindy jde o rudu kovu. (Zajímalo by mě opravdu, zda si tohle pan autor uvědomuje nebo ne.)

3. Na fotografiích nejsou konkrétní kovy moc rozlišitelné - žák, který se je naučí rozeznávat na těchto fotografiích, je v praxi stejně nepozná. (Tento cíl se snad mohl vztahovat k oběma Černým Petrům.)

4. Použití prvků je někdy problematické - např. Si při výrobě skla? To vyznívá jako, když vyrobíme křemík a z něj pak sklo. Podobně B v lékařství je asi jako kyselina boritá, ale ta se nedělá z volného bóru. Proti tomu lsitiny kovů se dělají z jednotlivých volných kovů.

5. Očekávaný výstup tohoto DUMU "využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů" nemá zrovna moc společného ani s anotací materiálu ani s jeho obsahem. Připomíná mi to opět krásné doby, kdy jsme psávali jako výchovný cíl "oslavit výročí narození V.I.Lenina" třeba k příkladům na Pythagorovu větu.

6. Jaké jsou reálné výstupy všech 3 materiálů? Jsou vůbec nějaké? U tohoto posledního DUMu jde o konkrétní příklady praktického využití některých kovů (účinek narušují uvedené nedostatky). U obou Černých Petrů jde snad jen o to na chvíli žáky zabavit - nemohou se naučit ani to, který prvek je kov a který ne, ani to, jak konkrétní kovy vypadají.



Vaše hodnocení

Ohodnoťte hvězdičkami:

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh učebního materiálu:

Pracovní list

Druh interaktivity:

Aktivita

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština