Materiál je po věcné stránce chybný stejně jako podobné materíály autora Karetní hra Černý Petr Kovy 1 a 2.
1. Materíály se prý zabývají kovy, ale některé uvedené prvky kovy jasně nejsou (Ge, Si, B)
2. Uvedené fotografie někdy předstsvují skutečně prvek (což odpovídá uvedeným názvům), ale jindy jde o rudu kovu. (Zajímalo by mě opravdu, zda si tohle pan autor uvědomuje nebo ne.)
3. Na fotografiích nejsou konkrétní kovy moc rozlišitelné - žák, který se je naučí rozeznávat na těchto fotografiích, je v praxi stejně nepozná. (Tento cíl se snad mohl vztahovat k oběma Černým Petrům.)
4. Použití prvků je někdy problematické - např. Si při výrobě skla? To vyznívá jako, když vyrobíme křemík a z něj pak sklo. Podobně B v lékařství je asi jako kyselina boritá, ale ta se nedělá z volného bóru. Proti tomu lsitiny kovů se dělají z jednotlivých volných kovů.
5. Očekávaný výstup tohoto DUMU "využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů" nemá zrovna moc společného ani s anotací materiálu ani s jeho obsahem. Připomíná mi to opět krásné doby, kdy jsme psávali jako výchovný cíl "oslavit výročí narození V.I.Lenina" třeba k příkladům na Pythagorovu větu.
6. Jaké jsou reálné výstupy všech 3 materiálů? Jsou vůbec nějaké? U tohoto posledního DUMu jde o konkrétní příklady praktického využití některých kovů (účinek narušují uvedené nedostatky). U obou Černých Petrů jde snad jen o to na chvíli žáky zabavit - nemohou se naučit ani to, který prvek je kov a který ne, ani to, jak konkrétní kovy vypadají.
Vaše hodnocení
Ohodnoťte hvězdičkami:
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.