Statistika

Materiál byl publikován 10. 08. 2010 a od té doby byl 6150× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 2/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 3,
počet hodnocení: 1.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 zatím nikdo hodnocení: 4 zatím nikdo hodnocení: 3 1 uživatel hodnocení: 2 zatím nikdo hodnocení: 1 zatím nikdo
 
Doporučit materiál

Jak citovat

LOSÍKOVÁ, Michaela. Jaroslav Seifert. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 10. 08. 2010, [cit. 2019-08-19]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/jaroslav-seifert.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 41207
Anotace

Pracovní list o básníkovi J. Seifertovi. Žáci se v úvodu seznámí s tímto významným autorem, v pracovní části prověří své znalosti a zamyslí se nad známou básní. Na závěr mají za úkol diskutovat o problematice samizdatu. Doporučuji pro starší žáky (gymnázium).

Autor

Mgr. Michaela Bratková (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

tvořivě využívá informací z odborné literatury, internetu, tisku a z dalších zdrojů, kriticky je třídí a vyhodnocujedalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

jazyk a jazyková komunikace, český jazyk a literatura, literatura, Jaroslav Seifert, báseň, Devětsil

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Kombinované
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání gymnaziální vzdělávání
Typická věková skupina 16 - 19 let
Celková velikost 61,04 kB
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledJaroslav Seifert.docPracovní listDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word39,94 kB
stáhnoutNáhledJaroslav Seifert.odtPracovní listOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument21,11 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Mgr. Petr Koubek
vloženo: 15. 10. 2010, 16:37:51

Žák v textu netřídí a nevyhodnocuje, jak stojí v očekávaném oborovém výstupu, ale podle mého jen nachází informace… Popřípadě využívá informace jiných oborů (Nobelova cena) – ne že by to bylo úplně špatně, ale měli bychom mít ambici, aby žák k textům (!!) přistupoval kreativněji, aby skutečně musel vyhledávat, srovnávat, třídit a vyhodnocovat informace. Jediný osobnější přístup zde umožňuje úkol, jaký měl básník vztah k mamince. Zase ale, zadal bych, dokaž to přímo v textu, jak by se to dalo říci jinak, proč je text melodicky a rytmicky vydán zrovna takto, proč ty něžné slovní a zvukové hříčky, srovnej s jinými (Halas, Zahradníček)… Diskuse o samizdatu by byla príma, kdyby žák měl k dispozici (ale to už jdu nad rámec tohoto materiálu) výstřižky z tehdejšího oficiálního tisku (třeba), odborný historický text a například ukázku jiných samizdatů (Pavla Zajíčka; pak by měl opravdu „o čem“ diskutovat). Toť jen několik didaktických námětů, jak aktivitu rozvinout a navázat :-) Petr Koubek

2. autor: PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D.
vloženo: 15. 10. 2010, 22:20:49

Dobrý den, musím se přidat k připomínce Petra Koubka. Skutečně bychom u studentů gymnázia měli jít dál, než jen k vyhledávání dat či data v textu. Ono to slovo „kriticky“ ve znění očekávaného výstupu není jen tak, předznamenává nějaký kognitivní proces v žákově šedé kůře mozkové…

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.