Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Pracovní list vychází z ukázky z divadelní hry Harry Potter a prokleté dítě a je založen na aktivizačních metodách čtenářské a dramatické výuky. Podporuje práci s uměleckým textem prostřednictvím metody dramatizace, čtení rolí, interpretace a reflexe. Materiál umožňuje diferencovaný přístup k žákům se slabšími čtenářskými dovednostmi. Práce ve skupinách nebo dvojicích vede ke kooperaci, argumentaci a sdílení prožitků z textu, zároveň rozvíjí schopnost aktivního naslouchání, interpretace a kultivovaného vyjadřování. Didaktické pojetí podporuje individualizaci i společné čtení s důrazem na porozumění, výrazový přednes a následnou reflexi čteného.
Materiál má mezipředmětový přesah na výtvarnou výchovu (výtvarný návrh Moudrého klobouku) a dramatickou výchovu (scénické ztvárnění, práce s hlasem a prostorem). Je možné rozšířit o digitální formu (nahrávka dramatizace, návrh plakátu, digitální prezentace), lze zapojit i digitální gramotnost a rozvíjet tvořivou práci s multimédiem.
Pracovní list rozvíjí Klíčovou kompetenci kulturní a komunikační, posiluje tvořivost, týmovou spolupráci a reflexi textu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025