- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Druhy souvětí
Statistika
Materiál byl publikován 11. 11. 2011 a od té doby byl 13168× zobrazen.
Další materiály
Hodnocení materiálu
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
Průměrné hodnocení: 1,
počet hodnocení: 1.
počet hodnocení: 1.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení





Doporučit materiál
Jak citovat
KINDLOVÁ, Ivona. Druhy souvětí. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 11. 11. 2011, [cit. 2021-04-23]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/druhy-souveti.html>. ISSN 1802-4785.
Licence
Příspěvek je publikován pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.
Identifikátor materiálu 48173
Anotace | Žák si hravou formou zopakuje a procvičí znalosti o druzích souvětí. |
---|---|
Autor | Mgr. Ivona Kindlová (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě a v souvětídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | základní vzdělávání – druhý stupeň |
Typická věková skupina | 12 - 15 let |
Celková velikost | 99,65 kB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Druhy souvětí.doc | Pracovní list | ![]() | 79,87 kB |
stáhnout | Náhled | Druhy souvětí.odt | Pracovní list | ![]() | 19,78 kB |
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 11. 11. 2011, 22:00:18
To je pěkné, že v tom cvičení dostanou žáci kousek souvislého textu, a ne izolované věty, a navíc že to je z oblíébené knížky. Právě kvůli porozumění kontextu potřebujeme mít v jazyce možnost rozlišovat ty různé souvětné vztahy nebo vztahy mezi větnými členy. Ale proč mám umět, ptá se žák sedmé třídy, rozlišovat, kdy je to spojení vět a kdy je to spojení slov/větných členů, když je to obojí souřadné? I ty významové poměry obsahů se jmenují stejně, protože stejné jsou. A čárka se tam píše taky podle stejných pravidel… Téhle otázce neuhneme tím, že řekneme „Naučíš se tím logicky myslet“, protože právě tohle žákovi připadá nelogické (pokud ovšem vůbec v pubertě myslí na takové věci…) A ještě víc by mě zajímalo, jestli na tu odpověď můžou sedmáci osmáci přijít sami – kdybychom je vedli k tomu, že si nad úryvkem umějí říkat, jaký je vlastně rozdíl v druhu informací, které nám ta jedna věta, anebo to celé souvětí podává. Co nám to vlastně sděluje to souřadné spojení slov, a co vět.