Statistika

Materiál byl publikován 11. 11. 2011 a od té doby byl 12307× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 3/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 1,
počet hodnocení: 1.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 zatím nikdo hodnocení: 4 zatím nikdo hodnocení: 3 zatím nikdo hodnocení: 2 zatím nikdo hodnocení: 1 1 uživatel
 
Doporučit materiál

Jak citovat

KINDLOVÁ, Ivona. Druhy souvětí. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 11. 11. 2011, [cit. 2020-08-06]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/druhy-souveti.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 48173
Anotace

Žák si hravou formou zopakuje a procvičí znalosti o druzích souvětí.

Autor

Mgr. Ivona Kindlová (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě a v souvětídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

souvětí, souřadné, podřadné, větný člen

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň
Typická věková skupina 12 - 15 let
Celková velikost 99,65 kB
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledDruhy souvětí.docPracovní listDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word79,87 kB
stáhnoutNáhledDruhy souvětí.odtPracovní listOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument19,78 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Ondřej Hausenblas
vloženo: 11. 11. 2011, 22:00:18

To je pěkné, že v tom cvičení dostanou žáci kousek souvislého textu, a ne izolované věty, a navíc že to je z oblíébené knížky. Právě kvůli porozumění kontextu potřebujeme mít v jazyce možnost rozlišovat ty různé souvětné vztahy nebo vztahy mezi větnými členy. Ale proč mám umět, ptá se žák sedmé třídy, rozlišovat, kdy je to spojení vět a kdy je to spojení slov/větných členů, když je to obojí souřadné? I ty významové poměry obsahů se jmenují stejně, protože stejné jsou. A čárka se tam píše taky podle stejných pravidel… Téhle otázce neuhneme tím, že řekneme „Naučíš se tím logicky myslet“, protože právě tohle žákovi připadá nelogické (pokud ovšem vůbec v pubertě myslí na takové věci…) A ještě víc by mě zajímalo, jestli na tu odpověď můžou sedmáci osmáci přijít sami – kdybychom je vedli k tomu, že si nad úryvkem umějí říkat, jaký je vlastně rozdíl v druhu informací, které nám ta jedna věta, anebo to celé souvětí podává. Co nám to vlastně sděluje to souřadné spojení slov, a co vět.

2. autor: Mgr. Ivona Kindlová
vloženo: 21. 11. 2011, 20:20:41

Děkuji za komentář :)

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.