Anotace |
Základní nácvik násobení celých čísel (dvě čísla) se sebekontrolou. K výsledku vede jeden krok. Tabulkový procesor po doplnění ihned vyhodnocuje správnost výsledku. Žák pracuje s celými čísly v intervalu (- 100; + 100). V listu č. 1 jsou na stejných jednociferných číslech prostřídány všechny možné kombinace znamének a zápis činitele se závorkou i bez závorky, je zde zobrazena tabulka s přehledem znamének dvou činitelů a znaménka součinu, poslední dvě úlohy procvičují násobení nulou. V listu č. 2 jsou použita různá jednociferná čísla. V listech č. 3 a 4 jsou již čísla dvojciferná. Materiál není určen pro počítání s mocninami. Při obměně zadání vkládejte jednociferná přirozená čísla do listů č. 1 a 2, dvojciferná do listů 3 a 4 (znaménka neměňte). Materiál je při výkladu možné použít k doplňování na interaktivní tabuli. K dispozici je návrh aktivit s možností „lingvistického“ výkladu vztahu znamének činitelů a součinu (výroková logika). Vhodné pro méně talentované žáky a také pro práci s žákem-dyskalkulikem (list č. 1–2). Před použitím je vhodné materiál upravit dle stupně dyskalkulie žáka. Konzultováno s PPP v Semilech (Mgr. M. Melíšková, spec. pedagog). |
Autor |
Mgr. Miroslav Pěnička (Autor) |
Jazyk |
Čeština |
Očekávaný výstup |
provádí početní operace v oboru celých a racionálních čísel; užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninudalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby |
dyskalkulie |
Klíčová slova |
celé číslo, násobení, sebekontrola, interaktivní, digitální učebna |
Druh učebního materiálu |
Pracovní list |
Druh interaktivity |
Aktivita |
Cílová skupina |
Žák |
Stupeň a typ vzdělávání |
základní vzdělávání – druhý stupeň |
Typická věková skupina |
12 - 15 let |
Celková velikost |
258,70 kB |
Vazby na ostatní materiály |
- Je součástí
|
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|