Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Pracovní list podporuje rozvoj logicko-matematické gramotnosti a prostorové představivosti prostřednictvím práce se zlomky. Žáci analyzují vyšrafované tvary v čtvercové síti, určují jejich velikost jako zlomek celku a výsledky přiřazují k tabulce se skrytou tajenkou. Materiál rozvíjí dovednost porovnávat části celku, přesně zapisovat zlomky a propojuje matematiku s logickou a vizuální aktivitou. Pracovní list lze použít jak pro výuku zlomků, tak opakování. Rozhodně je takto zadaný pracovní list oživením hodin matematiky.
V rámci rozvoje Klíčové kompetence k řešení problémů – navrhne plán pro zkoumání a řešení specifického výzkumného problému – učitel pomáhá žákům plánovat jejich výpočty v rámci stanovených postupů, aby efektivně používali informace potřebné k řešení výzkumného problému, učitel vybízí žáky, aby odůvodňovali zvolené postupy ve vztahu k formulovaným otázkám a vede žáky k pečlivosti, preciznosti, poctivosti, pravidelnosti měření.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025