Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Materiál „Živočichové – splňuje, nesplňuje“ je příkladem učebního materiálu založeného na srovnávání různých živočichů dle zadaných kritérií. Velké plus aktivity vnímám v širší škále živočichů – vyučující tak má možnost pracovat se žáky s PO (mají živočicha, který je běžně známý z české přírody) i s žáky nadanými (ti mají živočicha méně známého, žijícího mimo ČR). Učební materiál je vhodný jako doplňkový materiál, lze jej využít při srovnávání živočichů napříč živočišnou říší – tedy spíše jako opakování znalostí a vědomostí žáků. Materiál je tvořen tabulkou s obrázky různých živočichů a seznamem kritérií. Každý žák si vylosuje kartu se živočichem a potom se snaží rozhodnout, zda dané kritérium živočich splňuje, nebo nesplňuje. Jde také o to, aby své rozhodnutí žák dokázal zdůvodnit. Tabulku s živočichy si může vyučující upravit, doplnit podle vlastních potřeb a schopností žáků.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025