Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Materiál nabízí žákům zajímavou formu práce s pohádkovým tématem, která spojuje čtenářské dovednosti s tvořivým psaním a skupinovou spoluprací. Úkoly jsou rozmanité – od interpretace obrazových hádanek přes řešení textových hádanek až po tvorbu vlastních textů ve formě pohádkových novin, což žáky motivuje k aktivnímu zapojení a rozvíjí fantazii i jazykové schopnosti. Pracovní list je koncipován tak, aby umožnil učiteli flexibilně přizpůsobit tempo a rozsah aktivit podle schopností třídy, přičemž důraz je kladen na podporu samostatného myšlení, komunikace a kreativního projevu. Skupinová práce a společné sdílení výsledků posilují sociální dovednosti a schopnost konstruktivní spolupráce. Materiál zároveň podporuje rozvoj estetického cítění a porozumění uměleckým textům, protože žáci přicházejí do kontaktu s fikčními světy pohádek a jejich významy. Vhodná je také reflexe nad morálním poselstvím pohádek, která přináší příležitost k diskuzi a propojení s občanskou výchovou. V rámci mezipředmětových vztahů lze využít propojení s výtvarnou výchovou, kde žáci mohou vizuálně ztvárnit pohádkové postavy, s informatikou, při digitálním zpracování textů a vyhledávání informací, a s občanskou výchovou, která otevírá prostor pro rozbor hodnot a postojů prezentovaných v pohádkách.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025